Jak utworzyć konto pacjenta, jak zapisać się na szczepienia? Krok po kroku [PORADNIK]

i

Autor: Shutterstock Jak utworzyć konto pacjenta, jak zapisać się na szczepienia? Krok po kroku [PORADNIK]

Jak utworzyć Internetowe Konto Pacjenta, jak zapisać się na szczepienia? Krok po kroku [PORADNIK]

2021-04-20 11:41

Jak utworzyć konto pacjenta, jak zapisać się na szczepienia? To pytanie zadaje sobie w ostatnich dniach coraz więcej osób. Specjalnie dla naszych czytelników przygotowaliśmy obszerny praktyczny poradnik, który krok po kroku wyjaśnia jak założyć Internetowe Konto Pacjenta, jak utworzyć profil zaufany i wreszcie, jak zapisać się na szczenienia. Sposobów jest kilka, a dzięki naszemu poradnikowi będziecie mogli wybrać taki, który najbardziej Wam odpowiada. Przypominamy, że rozpoczęły się szczepienia przeciw COVD-19 osób w wieku 40-59 lat. Od 1 kwietnia zapisywali się na termin ci, którzy w styczniu i lutym zgłosili chęć zaszczepienia. Od 12 kwietnia zapisują się pozostali, dzień po dniu kolejny rocznik, według harmonogramu.

Internetowe Konto Pacjenta (IKP)  to rewolucyjne narzędzie w systemie ochrony zdrowia, ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o naszym stanie zdrowia w jednym miejscu. To bezpłatne konto ma każdy, kto ma PESEL. Wystarczy się tylko zalogować. 

Internetowe Konto Pacjenta udostępnia Ci informacje o Twoim przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni.

Konferencja ministra Dworczyka. Nowy harmonogram szczepień

Spis treści

  1. Jak założyć Internetowe Konto Pacjenta?
  2. Jak założyć profil zaufany
  3. Jak się zarejestrować na szczepienie?
  4. Jak się zarejestrować na szczepienie przez telefon?
  5. Jak się zarejestrować na szczepienie przez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl?
  6. Jak się zarejestrować na szczepienie przez punkt szczepień
  7. Jak się zarejestrować na szczepienie przez SMS

Jak założyć Internetowe Konto Pacjenta?

Wchodzisz na stronę pacjent.gov.pl i logujesz się. Nie musisz rejestrować konta, ale żeby się zalogować, potrzebujesz elektronicznego podpisu.

Możesz wybrać jeden z kilku sposobów logowania się: 

  • profil zaufany — to Twój bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu załatwisz urzędowe sprawy online. Bez wychodzenia z domu załatwisz profil zaufany, jeśli jesteś klientem bankowości elektronicznej PKO Bank Polski SA, Santander, Banku Pekao, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Bank, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe oraz platformy Envelo. 

Jeśli masz już profil zaufany, system da Ci możliwość zalogowania się za pomocą banku lub innego dostawcy PZ. tymczasowy profil zaufany — jeśli jesteś w wieku co najmniej 70 lat, możesz założyć tymczasowy profil zaufany, kontaktując się z urzędnikiem przez komputer. Jest ważny przez 3 miesiące.e-dowód — to dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Zalogujesz się za pomocą czytnika. Na stronie masz instrukcję, jak to zrobić

  • za pomocą konta bankowego iPKO lub Inteligo, konta internetowego w Pekao SA  lub konta w banku spółdzielczym.

Jak założyć profil zaufany

Możesz to zrobić albo przez internet, albo w urzędzie, np. w urzędzie skarbowym, oddziale NFZ lub ZUS. Profil zaufany to Twój bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu załatwisz urzędowe sprawy przez internet. Na przykład:

  • na Internetowym Koncie Pacjenta zobaczysz swoje e-recepty i sprawdzisz przepisane dawkowanie
  • wybierzesz lekarza lub pielęgniarkę podstawowej opieki zdrowotnej
  • upoważnisz kogoś bliskiego do tego, by mógł otrzymywać informacje o Twoim stanie zdrowia.

Profil zaufany pozwala też złożyć wniosek o nowy dowód osobisty, wymieniać korespondencję na przykład z ZUS-em, oddziałem NFZ, urzędem gminy i załatwiać inne sprawy urzędowe przez internet. Jeśli nie lubisz kolejek w urzędach, profil zaufany Ci się przyda.

Jak założyć profil zaufany? 

Profil zaufany od ręki założysz (czyli potwierdzisz swoją tożsamość bez wychodzenia z domu) przez bankowość internetową. 

Jeśli masz konto w jednym z niżej wymienionych banków: 

  • T-Mobile Usługi Bankowe
  • PKO Bank Polski
  • Inteligo
  • Santander
  • Pekao
  • mBank
  • ING
  • Millenium
  • Alior Bank

— zaloguj się na swoje konto, znajdź formularz zakładania profilu zaufanego, wypełnij go i wyślij bezpośrednio z konta. Po otrzymaniu i wpisaniu kodu z SMS konto będzie od razu gotowe do działania

Jak się zarejestrować na szczepienie?

Jeżeli jest już Twój etap rejestracji, masz 4 możliwości zapisu na szczepienie: 

Jak się zarejestrować na szczepienie przez telefon?

Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię - 989Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL. Numer telefonu komórkowego nie jest wymagany, ale jeśli go podasz, otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.

Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie - jeśli podałeś numer telefonu - otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

Jak się zarejestrować na szczepienie przez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl?

Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl.

System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni.

Jak się zarejestrować na szczepienie przez punkt szczepień

Skontaktuj się z wybranym punktem szczepień

Jeżeli chcesz zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień - skontaktuj się z nim. Mapa i dane kontaktowe punktów szczepień dostępne są tutaj.

W wybranym przez Ciebie punkcie szczepień nie znalazłeś dogodnego terminu? Zadzwoń na infolinię NFZ pod numer 989. Konsultanci pomogą Ci znaleźć inny punkt szczepień niedaleko Ciebie z terminem, który Ci pasuje.

Jak się zarejestrować na szczepienie przez SMS

Zarejestruj się na szczepienie przez SMS

Możesz zarejestrować się na szczepienie przeciw COVID-19 przez SMS, pod numerem 880 333 333. Instrukcję znajdziesz poniżej.

Z jednego numeru telefonu możesz zarejestrować tylko trzy osoby.

  • Wyślij SMS-a o treści SzczepimySie na numer 880 333 333.
  • Otrzymasz SMS-a zwrotnego, w którym zostaniesz poproszony(a) o numer PESEL.
  • Wpisz swój numer PESEL i odeślij SMS-a.
  • Zostaniesz poproszony(a) o twój kod pocztowy. Dzięki temu zaproponujemy ci najbliższy termin szczepienia w miejscu, w którym mieszkasz.
  • Wpisz kod pocztowy w formacie: 00222 lub 00-222

Otrzymasz informację o:

  • najbliższym możliwym terminie szczepienia,
  • adresie placówki, w której to szczepienie ma być wykonane,
  • a także godzinie szczepienia.

Jeśli akceptujesz termin i miejsce, odpowiedz na tę wiadomość TAK.Jeżeli odpowiedziałeś(-aś) TAK, otrzymasz wiadomość, że wizyta została umówiona. Dostaniesz SMS z przypomnieniem na dobę przed szczepieniem. W celu zmiany terminu szczepienia zadzwoń pod numer 989.Jeśli termin i lokalizacja ci nie odpowiada, odpowiedz NIE. PAMIĘTAJ! Brak odpowiedzi w czasie 5 minut przerwie proces rejestracji! Jeżeli odpowiesz NIE, otrzymasz SMS-a z propozycją nowego terminu, godziny oraz lokalizacji.

UWAGA! Jeżeli się pomylisz i wpiszesz błędny numer PESEL lub kod pocztowy, dostaniesz SMS-a z prośbą o poprawne wprowadzenie danych.

Ważne! Do zapisów na szczepienia przeznaczony jest także numer 664 908 556. Udostępniamy dwa numery, ale każdy z nich prowadzi do jednego systemu. Podczas rejestracji korzystaj zatem tylko z jednego numeru.

Sonda
Koronawirus. Czy wierzysz w powrót do normalności od jesieni 2021 roku?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają