Koszalin. Przetarg na  nowy wiadukt na al. Monte Cassino będzie później. Dlaczego kierowcy muszą czekać?

i

Autor: Google Maps Koszalin. Przetarg na nowy wiadukt na al. Monte Cassino będzie później. Dlaczego kierowcy muszą czekać?

Koszalin. Przetarg na nowy wiadukt na al. Monte Cassino będzie później. Dlaczego kierowcy muszą czekać?

2021-04-22 9:54

Składanie ofert w przetargu na rozbiórkę grożącego zawaleniem wiaduktu w al. Monte Cassino w Koszalinie w ciągu DK6 oraz projekt i budowę nowego obiektu zostało przedłużone do 30 kwietnia – powiedział PAP rzecznik koszalińskiego magistratu. Reprezentujący magistrat Robert Grabowski, przekazując PAP w środę informację o przedłużeniu do 30 kwietnia terminu składania ofert w przetargu na rozbiórkę wiaduktu w al. Monte Cassino w ciągu DK6 oraz projekt i budowę nowego obiektu, powiedział, że to konsekwencja licznych pytań dotyczących zamówienia kierowanych przez zainteresowanych.

Rzecznik magistratu zaznaczył, że nie można wykluczyć, iż także tej nowej daty nie da się utrzymać. Pierwotnie termin składania ofert w przetargu ogłoszonym 7 kwietnia przez Urząd Miejski w Koszalinie został ustalony na 22 kwietnia. Magistrat podał w zamówieniu, że na realizację zadania zamierza przeznaczyć ponad 43,6 mln zł.

Zgodnie z ogłoszeniem przedmiotem zamówienia jest rozbiórka istniejącego wiaduktu w al. Monte Cassino w Koszalinie w ciągu DK6, który od marca ubiegłego roku jest zamknięty dla ruchu ze względu na zagrożenie zawaleniem, a także zaprojektowanie i budowa nowego obiektu wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień, decyzji i pozwoleń. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o dwa kryteria: ceny (60 proc.) i przedłużenia okresu gwarancji i rękojmi za wady na cały przedmiot zamówienia (40 proc.).

Zapisy przetargu zakładają realizację zadania do końca listopada 2022 r.

Urzędniczka nie czuje się winna śmierci pięciolatka

Wiaduktem w al. Monte Cassino w Koszalinie (woj. zachodniopomorskie), w ciągu DK6, odbywał się tranzyt z kierunku Gdańska na Szczecin, Poznań, Kołobrzeg i z powrotem. Ze względu na jego zamknięcie ciężarówki nie omijają centrum miasta.

W grudniu ub.r. miastu przyznano 24 mln zł z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych na budowę wiaduktu. Wcześniej, we wrześniu 2020 r., koszalińscy radni w tym celu wprowadzili zmiany do budżetu i w wieloletniej prognozie finansowej. 300 tys. zł zabezpieczono w ubiegłorocznym budżecie na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego oraz przeprowadzenie badań geotechnicznych, co było niezbędne, by móc ogłosić przetarg na rozbiórkę i budowę wiaduktu. W kolejnych trzech latach na realizację zadania zabezpieczono odpowiednio ponad 13,3 mln zł, blisko 11 mln i ponad 5,3 mln zł.

Istniejący wiadukt ma ok. 220 m długości a jego nośność to 40 ton. Obiekt do użytku został oddany w 1971 r. Modernizację przeszedł w latach 2008-2009. Został wybudowany w technologii tzw. belek WBS. W ocenie GTI Design w Gdańsku, wykonawcy zleconej przez miasto ekspertyzy, nie spełniają one żadnych obowiązujących przepisów, jeśli chodzi o grubość betonu i otuliny, która znajduje się na prętach zbrojeniowych. Ekspertyza była podstawą do wydania decyzji o rozbiórce obiektu przez nadzór budowlany. 

Sonda
Dzień Ziemi 2021 - czy Twoim zdaniem edukacja klimatyczna powinna być obowiązkowym przedmiotem w szkole?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki