Wtedy będzie wiadomo, które elementy nie będą wyburzone. Jest szansa, że będą to słupy i fundamenty, co zmniejszy koszty i pozwoli szybciej zakończyć prace. Optymistyczny wariant to czerwiec 2021 r., ale bardziej prawdopodobny termin zakończenia prac to 1,5-2 lata.
W pierwszej kolejności naprawiana będzie jedna nitka wiaduktu, by udrożnić ruch w tym miejscu.
Nowy wiadukt będzie wykonany w nowej technologii, która bardzie odpowiada obecnej rzeczywistości na drogach. Liczący około 220 metrów wiadukt w al. Monte Cassino był bowiem wybudowany w 1971 roku i ma 40 ton nośności.
Ostatnio modernizowany był w latach 2008-2009, ale ze względu na budowę obwodnicy w drodze S6 był ostatnio mocno eksploatowany i to także ma z pewnością wpływ na aktualny stan obiektu.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Koronawirus z Chin: fakty i mity. 13 przydatnych informacji
Polecany artykuł:
Koszty naprawy wiaduktu będzie można oszacować po zakończeniu ekspertyzy w czerwcu, koszaliński samorząd na pewno będzie się starał o pieniądze z zewnątrz, bo w przeciwnym przypadku będzie trzeba zrezygnować z części inwestycji w mieście. Ponieważ Unia Europejska nie przewiduje dofinansowania tego typu inwestycji, planowane jest zwrócenie się do rządu, by skorzystać z rezerwy budżetowej państwa przeznaczonej na tego typu losowe zdarzenia.
W związku z koniecznością zamknięcia wiaduktu, w nocy z czwartku na piątek (19-20 marca 2020 r.) zostanie wprowadzona nowa, tymczasowa organizacja ruchu. Ruch tranzytowy zostanie przekierowany na trasy omijające wiadukt w mieście.
Objazd z Gdańska do Poznania przez ulice: Monte Cassino (w kierunku ulicy Kościuszki), Pileckiego, Stawisińskiego do Ronda Solidarności, dalej jazda zgodnie z istniejącymi drogowskazami.
Objazd z Gdańska do Szczecina przez ulice: Monte Cassino (w kierunku ulicy Kościuszki), Pileckiego, Stawisińskiego, Krakusa i Wandy, Armii Krajowej.
Objazdy w kierunkach przeciwnych analogicznie do wyznaczonych tras.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Czy ibuprofen może pogarszać stan zarażonych koronawirusem?