Kolej przygotowuje się do budowy Magistrali Nadbałtyckiej.

i

Autor: Polskie Linie Kolejowe / Adam Recki Kolej przygotowuje się do budowy Magistrali Nadbałtyckiej.

Magistrala Nadbałtycka. Pociągiem nad samo morze. To ma być kolejowa rewolucja w regionie

2020-03-06 10:27

Kolej przygotowuje się do budowy Magistrali Nadbałtyckiej. Póki co wszystko odbywa się na papierze. Zanim jakakolwiek inwestycja się rozpocznie potrzebne są bowiem różne istotne opracowania i analizy. Dla mieszkańców regionu koszalińskiego najważniejsza informacja jest taka, że inwestycja nie tylko poprawi komunikację między Koszalinem, Sławnem, Szczecinem i Trójmiastem, ale także ułatwi dotarcie do mniejszych miejscowości takich jak Darłowo, Darłówko, Mielno

Kolej analizuje nowe dojazdy koleją na zachodniopomorskie wybrzeże.

Jak kolej może ułatwić dojazd do miejscowości Darłowo, Darłówko, Mielno – na takie pytania odpowie opracowanie, które zleciły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Materiały uzupełnią realizowane obecnie studium wykonalności dla modernizacji linii między Trójmiastem, Słupskiem, Koszalinem a Szczecinem.

Od Sławna (na linii nr 202) przeanalizowane będzie połączenie do Darłowa i bliżej morza do miejscowości Darłówko oraz poprowadzenie kilkunastokilometrowej linii, łączącej Darłówko z Wiekowem (na linii nr 202). Takie rozwiązanie umożliwi od Sławna „zjazd” pociągów z linii nr 202 nad morze i „powrót” na linie nr 202 na stacji w Wiekowo. Pozostaje także bezpośredni przejazd linią nr 202 Sławno – Wiekowo – Skibno – Koszalin. Istotna korzyścią jest zapewnienie dojazdu koleją do miejscowości, które obecnie takich połączeń nie mają.

W przypadku Mielna, przeanalizowana będzie możliwość usprawnienia dotychczasowego połączenia kolejowego Koszalin – Mielno Koszalińskie. Obecnie pociągi z linii Koszalin- Kołobrzeg (nr 402) dojeżdżają tylko do końcowej stacji Mielno.

Po zmianie kierunku jazdy, wracają do Koszalina. Rozwiązanie, które sprawdzą PKP Polskie Linie Kolejowe, bierze od uwagę zapewnienie przejazdu pociągów przez Mielno Koszalińskie (jako stację przelotową) i „powrót” nowym kilkukilometrowym odcinkiem linii na trasę Koszalin – Kołobrzeg (nr 402) w okolicach miejscowości Będzino.

Rozważana będzie także możliwość wydłużenia połączenia z Mielna przez inne nadmorskie miejscowości i „powrót” na trasę Koszalin – Kołobrzeg (nr 402).

Zmieni się Magistrala Nadbałtycka

Obecnie na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A powstaje studium wykonalności dla projektu „Prace na ciągu transportowym Trójmiasto ‒ Szczecin na odc. Słupsk ‒ Szczecin Dąbie przez Koszalin ‒ Stargard/Kołobrzeg ‒ Goleniów obejmującym linie kolejowe nr 202,351, 401 i 402”.

Celem studium jest opracowanie najkorzystniejszego wariantu modernizacji Magistrali Nadbałtyckiej, która zostanie dostosowana do rosnącego natężenia ruchu pociągów, zapewniając komfortowe podróże oraz sprawny przewóz ładunków, a także większy poziom bezpieczeństwa.

Zakończenie opracowania dokumentacji przedprojektowej zaplanowane jest w III kwartale 2020 roku.

PLK

Ćwiczenia w szpitalu w Koszalinie

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki