Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko nowe lotnisko, ale też linie kolejowe. Część kolejowa Programu CPK zakłada budowę 1600 km nowych linii prowadzących z 10 kierunków do Portu Lotniczego Solidarność i Warszawy.
Każda z 10 kolejowych „szprych”, prowadzących do CPK, składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury.
Inwestycje kolejowe powinny być zakończone do 2040 r.
Polecany artykuł:
Polecany artykuł:
Póki co odbyły się Regionalne Konsultacje Strategiczne w województwie zachodniopomorskim.
Zaprezentowana podczas spotkania wersja trasowania zakłada, że przy prędkości eksploatacyjnej 250 km/godz. możliwe będzie blisko dwukrotne skrócenie czasu przejazdu z Warszawy: do Szczecina przez Poznań (obecnie najkrótszy czas to 6 godz. 20 min.).
Podróż z Koszalina do Warszawy zajmie 4 godz. 15 min. (zamiast obecnych 5 godz. 10 min.), a do CPK 4 godz.
Z Kołobrzegu do Warszawy dojedziemy w 4 godz. 30 min. (zamiast 5 godz. 45 min.), a do CPK – w 4 godz. 15 min.