Budowa całej trasy usprawni komunikację nie tylko pomiędzy Pomorzem Środkowym, a aglomeracją Śląską ale również w obrębie województw.
To nie tylko połączanie drogą szybkiego ruchu takich miast jak Kołobrzeg, Koszalin, Piła, Poznań, Ostrów Wielkopolski i terenu aglomeracji Śląskiej. To także wyprowadzenie ruchu tranzytowego z mniejszych miast, a także poprawa bezpieczeństwa ruchu.
Łączny koszt obecnie realizowanych odcinków to blisko 900 mln zł, a planowanych do realizacji, które obecnie nie mieszczą się w limicie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, sięga 15 mld zł. W tej kwocie są wszelkie wydatki związane z przygotowaniem i realizacją inwestycji.
W roku 2019 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała do użytku wspólny odcinek S6 i S11 pomiędzy Kołobrzegiem a Koszalinem wraz z węzłem Bielice oraz obwodnicę Szczecinka w ciągu S11.
Tym samym pierwsze 47 kilometrów tej trasy w woj. zachodniopomorskim już funkcjonuje. Do realizacji pozostały jeszcze około 72 kilometry, czyli odcinki łączące węzeł Bielice pod Koszalinem z obwodnicą Szczecinka.
W listopadzie 2019 r. wskazane zostały najkorzystniejsze oferty w przetargu na trzy odcinki realizacyjne pomiędzy Koszalinem a Bobolicami, których łączna długość wynosi blisko 48 km.
Dokumentacja przetargowa jest weryfikowana przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jednocześnie Sąd Okręgowy w Warszawie rozpatruje skargę jednego z wykonawców na werdykt Krajowej Izby Odwoławczej po odrzuceniu ofert na dwa odcinki trasy. Po zakończeniu procedur kontrolnych i odwoławczych podpisane będą umowy z wykonawcami, a kierowcy będą mogli skorzystać z trasy najpóźniej wiosną 2024 roku.
24-kilometrowy odcinek od Bobolic do Szczecinka, tak jak większość S11 w kierunku Śląska, jest na etapie przygotowawczym i nie posiada jeszcze zapewnionych środków na realizację.