Obwodnica Szczecinka w ciągu DK20 to druga w województwie zachodniopomorskim, po obwodnicy Gryfina w ciągu DK31, umowa na realizację inwestycji z rządowego Programu budowy 100 obwodnic. W środę, w miejscu przyszłego węzła, została podpisana umowa z wykonawcą, który zobowiązał się zaprojektować i zbudować drogę za 106,6 mln zł, czyli prawie o 30 mln zł mniej niż wynosił budżet. W wydarzeniu wzięli udział m.in. wiceminister infrastruktury Rafał Weber i wiceminister klimatu i środowiska Małgorzata Golińska.
Czytaj też: Kołobrzeg: Wypchał torbę kradzionymi perfumami. Ekspedientka ruszyła w pogoń
- Obwodnica pozwoli wyciągnąć ruch tranzytowy, który krajową "dwudziestką" przetacza się przez miasto – mówił Rafał Weber. - To nie tylko usprawni komunikację czy transport, ale ta obwodnica sprawi, że zostanie podniesiona jakość życia mieszkańców miasta. Mniej pojazdów to większe bezpieczeństwo w ruchu drogowym. To mniej spalin, hałasu.
Obwodnica Szczecinka w ciągu DK20 ma być gotowa do 2025 roku. Droga o długości 4,3 km będzie jednojezdniową drogą klasy GP, czyli główną ruchu przyspieszonego. W ramach inwestycji powstaną również dwa ronda oraz wiadukt nad linią kolejową. Nowa trasa ominie Szczecinek od południowej strony i połączy obwodnicę w ciągu DK20 z obwodnicą w ciągu S11 w rejonie Miękowa, gdzie powstanie węzeł drogowy.
Czytaj też: Nie tylko w Szczecinie. Nowy ekomural powstanie również w Szczecinku. Ma zastąpić blisko 200 drzew