Termin realizacji inwestycji to 36 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym 17 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej). GDDKiA zakłada zakończenie realizacji tego odcinka S11 w 2023 roku.
Inwestycja polegać będzie na budowie dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku Koszalin – Bobolice o długości 47,7 km.
Powstaną cztery nowe węzły drogowe, a węzeł Koszalin Zachód budowany w ramach obwodnicy Koszalina i Sianowa zostanie rozbudowany. Nowa trasa w większości będzie poprowadzona nowym przebiegiem, w oddaleniu od obecnej DK11.
Ten odcinek umożliwi całkowite ominięcie Koszalina, włączając się w budowaną obwodnicę Koszalina i Sianowa na węźle Koszalin Zachód.
Droga wyprowadzi ruch tranzytowy z szeregu miejscowości przy obecnej DK11. Nowa S11 znacząco usprawni dojazd nad Morze Bałtyckie i skomunikowanie Pomorza Środkowego z resztą Polski.
Polecany artykuł:
Wybrane oferty:
- Odcinek Koszalin – Zegrze Pomorskie (dł. 16,8 km): Budimex S.A., wartość oferty 579,81 mln złotych
- Odcinek Zegrze Pomorskie – Kłanino (węzeł Koszalin Południe) - (dł. 19,28 km): Mostostal Warszawa S.A., wartość oferty 478,3 mln złotych
- Odcinek Kłanino (węzeł Koszalin Południe) – Bobolice (dł. 11,6 km): PBDiM Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A., wartość oferty 450 mln złotych
Pozostali oferenci mogą w ciągu 10 dni odwołać się od wyboru oferty najkorzystniejszej do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). Postępowania będą musiały również przejść kontrolę uprzednią Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Dodatkowo w przypadku odcinków Koszalin-Zegrze Pomorskie i Kłanino (węzeł Koszalin Południe)-Bobolice jeden z wykonawców złożył skargę do sądu na wyrok KIO dotyczący wcześniejszego wykluczenia z przetargu.