Statek pasażerski typu katamaran, o napędzie hybrydowym, przeznaczony będzie do transportu pasażerów przez Jezioro Jamno, pomiędzy przystankami Jamno Przystań – Unieście II Przystań.
Poszycie kadłuba statku, a także pokład i nadbudówka będą wykonane ze stopów aluminium. Hybrydowy napęd statku będą stanowiły dwa rodzaje silników: elektryczny, zasilany z baterii litowo-jonowych oraz spalinowy.
Część pasażerska statku będzie podzielona na część zadaszoną zamkniętą, część zadaszoną otwartą oraz część niezadaszoną otwartą, która będzie obejmować maksymalnie 25% przestrzeni pasażerskiej i znajdowała się będzie w tylnej części statku.
Polecany artykuł:
Szacowany czas trasy Jamno - Unieście to ok. 15 minut. Statek ma zastąpić uruchamianą w sezonie letnim linię autobusową nr 1. Kursowanie statku będzie dopasowane do kursujących linii autobusowych.
Dane:
- Liczba Pasażerów max: 120 (wraz z załogą)
- Miejsca siedzące: min 100
- Miejsca na rowery: 7
- Miejsca dla wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich 1+1
Wymiary główne:
- Długość całkowita: 19-21 m
- Szerokość całkowita: 4,5-5,5 m
- Zanurzenie kadłuba do KLW: do 0,60 m
Wybrana została oferta złożona przez ALUMILEX Gdynia.
- cena oferty – 3.665.400,00 zł brutto
- okres gwarancji: 24 miesiące;
Planowany termin dostawy statku: 30 maj 2021 roku.
Polecany artykuł: