Co należy do obowiązków audytora w firmie?
Zatrudniając się jako audytor masz za zadanie kontrolować finanse przedsiębiorstwa, czyli sprawdzać sprawozdania finansowe sporządzane przez głównych księgowych, a także prognozy i analizy. Przede wszystkim do zadań audytora należy wychwytywanie wszelkich błędów, które mogą pojawić się w rozliczeniach. Audytor wykonuje również wszystkie zlecone przez kierownictwo czynności związane z analizą finansową. Do jego zadań należy także doradztwo finansowo-księgowe.
Jakie są wymagania i czy warto podjąć pracę audytora?
Poza wykształceniem ekonomicznym i odpowiednio długim stażem pracy w sektorze finansowym, audytor powinien wykazywać się biegłą znajomością języka angielskiego. Ponadto niezbędna jest znajomość komputera, w tym podstaw czyli Excel, Word i Access. Pracownika na tym odpowiedzialnym stanowisku powinno cechować analityczne i logiczne myślenie, które pozwala na konsekwencję w działaniu, która szczególnie w przypadku finansów ma ogromnie duże znaczenie. Poza audytem wewnętrznym audytor może dokonywać również audytu zewnętrznego, jeśli zatrudniony jest w urzędzie skarbowym. Warto podkreślić, że w przypadku audytora możliwy jest awans zawodowy na stanowisko starszego audytora, przynajmniej po 2 latach pracy. Choć praca ta wiąże się z dużą odpowiedzialnością, a w związku z tym także pewnym poziomem stresu, to jednak niewątpliwie jest prestiżowa, a w dodatku osoba na tym stanowisku może liczyć na godziwe wynagrodzenie, które kształtuje się w granicach od 4 do 6 tys. zł brutto. Oferty pracy dla audytorów zarówno w firmach o zasięgu ogólnopolskim, jak i międzynarodowym pojawiają się bardzo często w portalach branżowych, a także serwisach z ogłoszeniami o pracy, gdzie można bezpośrednio aplikować na dane stanowisko. Ważne jest przygotowanie odpowiedniego CV, które przygotowane jest w sposób merytoryczny, to znaczy poza dobrym wizualnym odbiorem posiada wyszczególnione najważniejsze atuty kandydata w początkowej części.
Artykuł Sponsorowany