Charakterystyczne logo jak i sama nazwa sieci nawiązuje do sygnalizacji świetlnej. Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, jeszcze w tym roku firma planuje otwarcie w naszym kraju ośmiu placówek, jednak nie jako Svetofor, ale pod szyldem Mere. Pierwsze sklepy mają zostać otwarte w południowej części kraju.
Rosyjski gigant ma poważne plany
Svetofor posiada obecnie około 800 placówek w samej Rosji, a rozwija się także na Białorusi, w Kazachstanie i Azerbejdżanie. Teraz firma planuje rozszerzyć rynek o takie kraje jak Polska, Rumunia i Niemcy. Docelowo syberyjski gigant planuje uruchomić w naszym kraju 105 placówek handlowych.
Sieć chce się rozwijać w dużych i średnich miastach lub w ich bezpośredniej bliskości, a także w pobliżu najczęściej uczęszczanych dróg o dużym natężeniu ruchu. Sklepy będą miały powierzchnię od 800 do 1200 metrów kwadratowych. Przy nich pojawią się parkingi na co najmniej 30-40 samochodów.
Przeczytaj również: Prezerwatywy znanej firmy pękają? Producent wycofuje je ze sprzedaży i zwraca pieniądze
Przedstawiciele sieci zapowiadają, że sklepy skupią się na sprzedaży towarów klasy ekonomicznej i średniej, w ofercie nie będzie produktów luksusowych oraz towarów szybko psujących się.
Ceny niższe o 20 procent
Atutami sklepów Mere mają być - według władz firmy - ceny niższe o 20 procent od rynkowych. Mają one być uzyskiwane dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej i minimalnej marży handlowej.
Czy Polakom spodoba się nowa oferta i porzucą znajdujące się w ścisłej czołówce sieci Biedronka i Lidl na rzecz nowej sieci handlowej? Przekonamy się najprawdopodobniej już wkrótce.
Tak wygląda wnętrze sklepu Svetofor: