Długo wyczekiwana inwestycja, która usprawni podróże z południa na północ Polski wchodzi w kluczową fazę. Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas.
Polecany artykuł:
- Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada - mówi Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w GDDKiA.
Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości ok. 700 metrów. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.
Na drodze będzie dozwolona prędkość 100 km/h, a na terenie Krakowa 80 km/h. Koszt inwestycji to ponad pół miliarda złotych, a cały projekt ma być zrealizowany do końca 2021 roku.
Polecany artykuł: