Burza w Krakowie po decyzji magistratu. Po bilety ustawiały się tam długie kolejki, chcą go przenieść

i

Autor: Zygmunt Put/CC BY-SA 4.0/wikipedia Punkt Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej przy ulicy Podwale w Krakowie.

Pasażerowie nie mogą w to uwierzyć

Burza w Krakowie po decyzji magistratu. Po bilety ustawiały się tam długie kolejki, chcą go przenieść

2024-07-31 8:40

Choć jest środek lata i pogoda zazwyczaj dopisuje, w Krakowie rozpętała się burza. Nie chodzi jednak o zjawisko meteorologiczne, ale o reakcję na decyzję krakowskiego magistratu. Urzędnicy postanowili przenieść Punkt Obsługi Pasażerów z ul. Podwale na Górkę Narodową. Powodem mają być oszczędności oraz chęć "rozproszenia obecnie funkcjonujących lokalizacji Punktów Obsługi Pasażerów".

Przenoszą POP z ul. Podwale na Górkę Narodową. Tak tłumaczy się magistrat

W środku wakacji krakowski magistrat postanowił mocno zaskoczyć mieszkańców miasta, zwłaszcza pasażerów miejskiej komunikacji. Urzędnicy podjęli decyzję o przeniesieniu Punktu Obsługi Pasażerów z ul. Podwale na Górkę Narodową. Punkt przy ul. Podwale był oblegany zwłaszcza pod rozpoczęciem roku szkolnego i roku akademickiego. Młodzi ludzie zaopatrywali się wtedy w bilety długookresowe, co sprawiało, że przed punktem ustawiały się gigantyczne kolejki.

Punkt przy ul. Podwale ma być przeniesiony na Górkę Narodową w listopadzie. Magistrat tłumaczy decyzję oszczędnościami oraz chęcią "rozproszenia obecnie funkcjonujących lokalizacji Punktów Obsługi Pasażerów".

Przypominamy, że w tym roku Zarząd Transportu Publicznego przejął w zarządzenie terminal, w związku z tym koszty nowo powstałego punktu będą się sprowadzać wyłącznie do mediów. Obecnie wynajęcie pomieszczenia dla POP przy ul. Podwale kosztuje rocznie około 150 tys. zł. W centrum miasta będą funkcjonować pozostałe dwa Punkty Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, pierwszy przy ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00) oraz drugi w holu dworca Kraków Główny PKP (obok Biedronki), który działa od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00. Dodatkowo, przypominamy, że w dalszym ciągu funkcjonuje POP w Nowej Hucie, w budynku na os. Centrum D 7, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 11.00–18.00 - wyjaśnia krakowski magistrat. Poniżej dalsza część artykułu.

Krakowski relikt PRL-u niegdyś był synonimem luksusu. Dziś straszy mieszkańców

Krakowscy urzędnicy zachęcają również do korzystania z kanałów elektronicznych umożliwiających zakup biletów miejskiej komunikacji. Z takim podejściem nie zgadza się jednak wielu krakowian, którzy twierdzą, że jest to wykluczanie starszych osób, nie zawsze radzących sobie z rzeczywistością cyfrową. 

Inni zwracają też uwagę, że usługi związane z komunikacją zbiorową powinny być możliwe jak najprostsze i jak najszerzej dostępne, by zachęcić mieszkańców miasta do rezygnacji z przemieszczania się własnym środkiem lokomocji. To z kolei przekłada się na mniejsze korki oraz czystsze powietrze w Krakowie.

Sonda
Często podróżujesz komunikacją miejską?
Koniec testów elektrycznego busa do Morskiego Oka. Pojawił się niespodziewany problem

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki