Pierwszym odcinkiem po wakacjach
Wbrew początkowym zapowiedziom drogowcom nie uda się zrealizować części prac przed wakacjami 2019, ale dopiero we wrześniu. To nie zmienia faktu, że robotnicy nie próżnują, a postępy prac widać gołym okiem.
- Opóźnienie w inwestycji wynika z osuwisk, które pojawiają się w trakcie prowadzonych prac, a wcześniej nie zostały zinwentaryzowane. Każde z nich musi zostać odpowiednio zabezpieczone, a na to potrzeba więcej czasu - tłumaczyła z początkiem maja Iwona Mikrut, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace idą do przodu
Pierwszy odcinek zakopianki (Lubień - Skomielna) jest gotowy w niemal 72%. Kończą się prace związane z wykopami oraz budową nasypów, trwają intensywne prace związane z podbudowami dróg i odwodnieniem, a w pierwszych miejscach pojawia się już gotowa nawierzchnia asfaltowa.
Drugi odcinek (Skomielna - Naprawa) wraz budową najdłuższego w Polsce tunelu jest ukończony w 40% - tu prace potrwają najdłużej, jest to bowiem bardzo trudny geologicznie teren. Obecnie drążone są obie nitki tunelu. Prace zakończą się tutaj dopiero w 2022 roku.
Z kolei trzeci odcinek (Skomielna - Chabówka) zaawansowany jest w prawie 90%. Zakończono już prace związane z realizacją wykopów, a na niemal 60% trasy ułożona została już wiążąca warstwa asfaltu, co oznacza, że do otwarcia zostało już naprawdę niewiele.
Nowa ekspresowa zakopianka
Inwestycja realizowana przez GDDKiA zakłada m.in budowę ponad dwukilometrowego tunelu, który będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Natomiast sześciokilometrowy odcinek drogi poprowadzony będzie po imponujących wiaduktach i estakadach.
Cała trasa będzie miała ponad 16 kilometrów długości, a całkowita wartość tego gigantycznego projektu opiewa na 2 miliardy 471 milionów złotych.