Kampania jest odważna, dla niektórych nawet kontrowersyjna, ale zdaniem Urzędu Marszałkowskiego potrzebna - Mimo tego, że realizujemy Program Ochrony Powietrza przez ostatnie trzy lata wskaźnik realizacji tego programu sięga tylko 8%. W związku z tym należało podjąć bardziej restrykcyjne działania i ta kampania musiała musiała wpłynąć na świadomość mieszkańców - mówi Zastępca Dyrektora marszałkowskiego Departamentu Środowiska Tomasz Pietrusiak.
Kampania rzeczywiście wpływa na świadomość bo już jest zauważana przez mieszkańców Małopolski - Uderza, że tak powiem, jak się patrzy na takie dziecko - mówi jeden z nich.
Internauci zastanawiają się na forach czy przekaz nie jest zbyt drastyczny. Andrzej Guła z Krakowskiego Alarmu Smogowego uważa że absolutnie nie - jest to bardzo odważna, bardzo potrzebna kampania. Chyba pierwsza kampania, która w tak odważny sposób mówi o problemie smogu - mówi.
W ramach akcji w województwie Małopolskim rozwieszono 100 takich billboardów i jeszcze więcej plakatów. Oklejono takim obrazem też pojazdy komunikacji miejskiej.
W ramach kampanii powstał nawet specjalny spot:
Posłuchaj też naszego materiału: