Chodzi o fragment drogi krajowej nr 94 w miejscowości Modlnica (od węzła zjazdowego na obwodnicę Krakowa do skrzyżowania na Giebułtów). Kierowcy każdego dnia tracą w tym miejscu przynajmniej kilkadziesiąt minut w korkach. "Wąskie gardło" na trasie do Olkusza ma zostać zlikwidowane.
Realizacja inwestycji rozpoczęła się w poniedziałek, 6 maja. Do 10 maja wykonawca będzie prowadził prace związane z likwidacją wybrukowanych wysp kanalizujących znajdujących się w osi jezdni DK 94 oraz prefabrykowanych wysp azylu przy przejściu dla pieszych - informuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zobacz też >>> To będzie najdłuższy tunel w Polsce! Zobacz unikalne zdjęcia z budowy [GALERIA]
Na czas prowadzonych robót na tym odcinku wprowadzono ograniczenie prędkości do 40 kilometrów na godzinę oraz zakazy wyprzedzania. Mogą wystąpić też tymczasowe zawężenia pasów ruchu.
Projekt zakłada budowę drugiego pasa ruchu w obu kierunkach, a także wykonanie nowego ronda turbinowego w miejscu obecnego skrzyżowania na Giebułtów. Inwestycja warta jest ponad 35 milionów złotych.
Na przebudowę DK 94 w Olkuszu jeszcze poczekamy
Na przebudowę od kilku lat czeka też fragment DK 94 w samym Olkuszu. Poprzedni przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich kosztów zaproponowanych przez wykonawców, dlatego GDDKiA ogłosiła kolejny przetarg.
W zakresie przebudowy tego 4,4 km odcinka oprócz podniesienia nośności jezdni do 11,5 t/oś będzie m.in. przebudowa 6 skrzyżowań:
- z ul. Gwarków i ul. Wspólną
- z ul. Kruszcową, ul. Długą i ul. Spółdzielczą
- z ul. Mickiewicza i ul. 20 Straconych
- z ul. Rabsztyńską i ul. Kościuszki
- z ul. Wiejską i ul. Słowackiego
- z ul. Wyszyńskiego i ul. Rataja, oraz 5 przepustów, dróg zbiorczych, budowa sygnalizacji świetlnych, ciągów pieszo – rowerowych, zatok autobusowych i ekranów akustycznych.
Na tę inwestycję krakowski oddział dyrekcji ma zamiar przeznaczyć ponad 100 milionów złotych.