Droga znana przede wszystkim z korków i wypadków zmienia swoje oblicze nie do poznania! I choć budowa jest lekko opóźniona, prace przy budowie ekspresowej zakopianki idą pełną parą. Już we wrześniu pojedziemy pierwszymi imponującymi odcinkami nowej trasy.
Polecany artykuł:
Opóźnienia wynikają z odkrycia osuwisk, które nie zostały wcześniej zinwentaryzowane. Aby można było bezpiecznie kontynuować prace należało je odpowiednio zabezpieczyć, stąd nieznaczne opóźnienie. Nie bez znaczenia były też problemy jednej z firm budujących zakopiankę i inne ekspresowe drogi w Polsce.
Budowa idzie pełną parą
Pierwszy odcinek zakopianki (Lubień - Skomielna) jest gotowy w niemal 80%. Kończą się prace związane z wykopami, budową nasypów i zabezpieczaniem skarp, trwają intensywne prace związane z podbudowami dróg i odwodnieniem. Na odcinku około jednego kilometra pojawiła się już nawierzchnia asfaltowa.
Drugi odcinek (Skomielna - Naprawa) wraz budową najdłuższego w Polsce tunelu jest ukończony w 44% - tu prace potrwają najdłużej, jest to bowiem bardzo trudny geologicznie teren. Obecnie drążone są obie nitki tunelu. Prace zakończą się dopiero w 2022 roku.
Z kolei trzeci odcinek (Skomielna - Chabówka) zaawansowany jest w prawie 90%. Zakończono już prace związane z realizacją wykopów, a na około 70% trasy ułożona została już wiążąca warstwa asfaltu, co oznacza, że do otwarcia zostało już naprawdę niewiele.
Nowa ekspresowa zakopianka
Inwestycja realizowana przez GDDKiA zakłada m.in budowę ponad dwukilometrowego tunelu, który będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Natomiast sześciokilometrowy odcinek drogi poprowadzony będzie po imponujących wiaduktach i estakadach.
Cała trasa będzie miała ponad 16 kilometrów długości, a całkowita wartość tego gigantycznego projektu opiewa na 2 miliardy 471 milionów złotych.
Polecany artykuł: