- Zdajemy sobie sprawę z tego, że bazylika Mariacka jest atrakcją turystyczną, ale jest też miejscem kultu, gdzie odbywają się msze i są udzielane sakramenty. Wydaje nam się, że umieszczenie jej na rajstopach to przekroczenie tej dopuszczalnej granicy dobrego smaku. Nie chcemy tu mówić o obrazie uczuć religijnych, ale wolelibyśmy, żeby świątynia nie była umieszczana na takich produktach. Sprawę zgłosiliśmy już do krakowskiej kurii i poinformowaliśmy kancelarię prawną, która obsługuje bazylikę - mówi "Gazecie Wyborczej", Marta Woźniak, specjalista do spraw komunikacji społecznej bazyliki.
Zobacz też: Małopolska: Nadciąga ochłodzenie. W tym tygodniu pojawi się pierwszy śnieg! [PROGNOZA DŁUGOTERMINOWA]
- Nie mieliśmy żadnego oficjalnego kontaktu z kurią. Nie przyszła żadna skarga ani zażalenie. Nie mieliśmy też sygnałów od jakiejś osoby, którą wyraża oburzenie lub wątpliwości prawne związane z wykorzystaniem wizerunku - mówi nam Malwina Wadas z firmy Gabriella. - Rajtuzy Krakowskie to kolejny projekt lokalny rajstop, które są inspirowane architekturą miast np. w Warszawie znajdziemy takie rajstopy z wizerunkiem warszawskiej Syrenki. Należy też pamiętać, że na tych rajstopach nie jest tylko kościół Mariacki, ale cała panorama miasta: smok wawelski, rzeka Wisła i Sukiennice - czyli panorama charakterystyczna dla Krakowa. Absolutnie nie było to naszą intencją, aby ktokolwiek poczuł się urażony. Panorama miasta znajduje się w połowie uda, a nie gdzieś wyżej, w okolicach bielizny - dodaje Malwina Wadas.