Wielkie wykopy, mosty i tunele. Budowa Trasy Łagiewnickiej robi wrażenie!

i

Autor: Jan Graczyński / krakow.pl Wielkie wykopy, mosty i tunele. Budowa Trasy Łagiewnickiej robi wrażenie!

Kraków: Budowa Trasy Łagiewnickiej zostanie ZAWIESZONA? Chodzi o miliony

2019-10-01 9:30

Patowa sytuacja na placu budowy Trasy Łagiewnickiej. Wykonawca, czyli firma Budimex, nie jest w stanie dokończyć inwestycji za taką kwotę, na jaką pierwotnie się umówił z miastem Kraków. Kwota w kontrakcie to ponad osiemset milionów złotych. Przedsiębiorstwo chce jednak kilkanaście milionów więcej. 

Budimex zawnioskował do spółki Trasa Łagiewnicka o dodatkowe prawie trzydzieści milionów netto. Spółka twierdzi, że nie ma do tego podstaw.

- Polskie ustawodawstwo nie przewiduje możliwości zmiany zapisów kontraktowych po ogłoszeniu przetargu i po podaniu zakresu tego kontraktu do publicznej wiadomości - mówi Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka.

Ceny materiałów budowlanych jakie przewidywał kontrakt pochodziły z 2016 roku. Od tamtej pory beton, asfalt, stal i ropa drożały średnio o połowę rocznie. To między innymi zmusiło wykonawcę  do zawnioskowania o dodatkowe prawie trzydzieści milionów złotych netto.

Nieoficjalnie mówi się, że jeśli nie dojdzie do porozumienia, Budimex zejdzie z placu budowy. Na razie firma i spółka rozmawiają jak rozwiązać sytuację.

- Negocjacje trwają, dotyczą między innymi czasu na ukończenie. Wykonawca zwrócił się o wydłużenie tego czasu - ten element jest jak najbardziej przez nas rozpatrywany, analizowane, bo elementy, które nie zależały od wykonawcy będą przez nas uwzględnione - dodaje Migdał. 

Początkowo Trasa Łagiewnicka miała być gotowa na koniec przyszłego roku. Budimex chce przedłużyć ten termin o kilka miesięcy, maksymalnie rok. Przypomnijmy, budowa miała kosztować 802 miliony złotych. To największa inwestycja miejska prowadzona w Polsce.

Z Krzysztofem Migdałem ze spółki Trasa Łagiewnicka rozmawiał nasz reporter, Kuba Paduch:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki