Poważne zmiany na ul. Opolskiej w Krakowie
Trwa budowa nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej. Od soboty, 19 września rozpoczęły się kolejne prace związane z budową kanału przełazowego, który pozwoli na wykonanie sieci ciepłowniczej zasilającej Prądnik Biały. Po wykonaniu tego elementu infrastruktury, będzie mogła rozpocząć się budowa tunelu wzdłuż ulicy Opolskiej.
Inwestycja wymusiła konieczność wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na ulicy Opolskiej - i tak z 6 pasów w obu kierunkach, zostały zaledwie trzy, a ruch w całości odbywa się po jezdni południowej. W kierunku Bronowic kierowcy mogą skorzystać z dwóch pasów ruchu, natomiast w kierunku Nowej Huty, tylko z jednego.
Zmiana zaskoczyła wielu kierowców, którzy swoim ryzykownym zachowaniem mogli doprowadzić do poważnego wypadku. Zobaczcie niebezpieczną sytuację na filmie opublikowanym przez Kraków 112 - Krakowskie Ratownictwo w Obiektywie:
Budowa tramwaju do Górki Narodowej: zmiany na ul. Opolskiej
W związku z inwestycją wprowadzono wiele zmian w organizacji ruchu. Zobacz listę poniżej:
Skrzyżowanie ulic Opolskiej i Pleszowskiej
- wyłączenie sygnalizacji świetlnej - sygnalizacja świetlna działa w trybie światła żółtego- zakaz skrętu w lewo z ul. Opolskiej w ul. Pleszowską (kierunek Nowa Huta) - kierowcy poruszający się w kierunku Nowej Huty i zamierzający jechać na północ (Zielonki), powinni poruszać się ul. Wyki lub ul. Mackiewicza; dojazd do osiedli przy ul. Nad Sudołem i ul. Szopkarzy jest możliwy przez ul. Wyki, ul. Pachońskiego, ul. Białoprądnicką i ul. Nad Sudołem- zakaz skrętu w lewo z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską (kierunek Nowa Huta) - z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską można skręcić jedynie w prawo (kierunek Katowice); pojazdy jadące do Nowej Huty powinny skorzystać z włączeń w ul. Opolską przez ul. Wyki, ul. Mackiewicza, al. 29 Listopada- w celu zapewnienia płynności ruchu na zwężeniu oraz biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, przesunięto przejścia dla pieszych ze skrzyżowania z ul. Pleszowską na skrzyżowanie z ul. Prądnicką - przeniesiono przystanek autobusowy - kierunek Nowa Huta: przed skrzyżowanie ul. Opolskiej i Prądnickiej
Skrzyżowanie ulic Opolskiej i Prądnickiej
- tymczasowe przejście pieszo-rowerowe zostało zlokalizowane po zachodniej stronie skrzyżowania ul. Opolskiej i Prądnickiej, jednocześnie czasowo zamknięte jest przejście po stronie wschodniej skrzyżowania ul. Opolskiej i Prądnickiej. Pozwoli to na płynne i bezkolizyjne włączenie się pojazdów z ul. Prądnickiej w ul. Opolską w kierunku Nowej Huty. Kierowcy mają do dyspozycji alternatywną trasę dla zwężonej ul. Opolskiej na kierunku wschodnim, z wykorzystaniem ulic Batalionu "Skała" AK - Bratysławska - Prądnicka- tymczasowy przystanek w kierunku Nowej Huty zlokalizowany jest po zachodniej stronie skrzyżowania ul. Opolskiej i Prądnickiej, a komunikacja piesza jest zapewniona po chodniku oraz na wspomnianym wyżej tymczasowym przejściu dla pieszych
Zmiany w kursowaniu linii aglomeracyjnych:
- nr 207, 227, 237, 297 - w kierunku miejscowości podkrakowskich kursują bez zmian; w kierunku pętli "Krowodrza Górka" po trasie czasowo zmienionej: do przystanku "Glogera" bez zmian, a następnie: ul. Glogera, ul. Zielińska, ul. Pachońskiego, ul. Wyki, ul. Batalionu "Skała" AK, ul. Krowoderskich Zuchów - "Krowodrza Górka". Na zmienionym odcinku trasy linie zatrzymują się na wszystkich przystankach. Rozkłady jazdy zostały zmienione.