Jak poinformował w piątek Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, przesunięcie terminu wprowadzenia zmiany w organizacji ruchu na ul. Podgórskiej wynika z niemożliwości malowania oznaczeń na jezdni z powodu bardzo niskiej temperatury. Nastąpi to w poniedziałek 25 stycznia około godz. 10.
Czytaj także: Turysta wykopał w Tatrach JAMĘ ŚNIEŻNĄ, żeby przeżyć! Szokująca WALKA o życie
Budowa mostów kolejowych nad Wisłą jest jednym z najważniejszych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice.
W ramach zmian w organizacji ruchu w rejonie budowanych przepraw wykonawca zamknie też Bulwar Kurlandzki. Dla rowerzystów zostanie wyznaczony objazd. Piesi zostaną skierowani na obejście chodnikiem wzdłuż ul. Podgórskiej.
Czytaj także: Lokator zmienił ich życie w PIEKŁO! Mieszkańcy krakowskiego bloku o krok od SZALEŃSTWA
Kierowcy na odcinku ul. Podgórskiej (od al. Daszyńskiego do mostu Powstańców Śląskich) będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku.
„Taka organizacja ruchu wynika z pracy ciężkiego sprzętu przy budowie podpory mostu na bulwarze. Szacujemy, że potrwa co najmniej sześć miesięcy” - wskazał Hamarnik.
Budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle to jeden z kluczowych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja ta jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego. Pierwszy z trzech nowych mostów został oddany do użytku w maju zeszłego roku.
Czytaj także: Partner DŹGNĄŁ ją NOŻEM w nogę! U lekarza podała fałszywe dane i uciekła przed policją
Prace modernizacyjne linii średnicowej zakładają zastąpienie dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowanie na nich czterech torów. Zaplanowano również nowe mosty na Wiśle, a także przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Zakończenie całości prac planowane jest w tym roku.
W sumie PLK przebudowują odcinek torów o długości 20 km. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h. Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro.