- Od dłuższego czasu stawiamy na komunikację zbiorową, na rozwój sieci tramwajowej, rozwój sieci autobusowej - mówi prezydent Jacek Majchrowski. - To będzie oczywiście droższe. Z wyliczeń, których dokonaliśmy, wynika że około 30 mln więcej trzeba będzie dopłacić do komunikacji zbiorowej - dodaje.
Jak informuje Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, tramwaje będą jeździć co 7-8 minut (zamiast dotychczasowych 10) lub co 15 minut (zamiast dotychczasowych 20), choć linie 50 i 52 zachowają częstotliwość odjazdów co 5 minut. Większość tramwajów pojedzie więc częściej. - Na głównych ciągach oczekiwanie na tramwaj będzie zatem trwało 2, maksymalnie 3 minuty. Najważniejszą zaletą nowej propozycji siatki tramwajowej jest zaoferowanie z każdej dużej pętli przynajmniej jednej linii, na której tramwaje jeżdżą z częstotliwością co 7/8 minut - podaje ZIKiT. Liczba kursów tramwajów zwiększy się o około 10 proc.
Jeśli chodzi o zmiany w kursowaniu autobusów, zupełną nowością będzie linia 114, która połączy osiedla Pod Fortem oraz rejon ulicy Chełmońskiego z centrum miasta. - Dodatkowo linia ta zwiększy liczbę kursów na trasie prowadzącej ul. Armii Krajowej, Al. Trzech Wieszczów oraz ul. Kobierzyńską. To tam notowane są dziś największe grupy pasażerów. Poprawie ulegnie też oferta połączeń z Nowej Huty z innymi dużymi osiedlami. Ponadto wzmocnione zostaną poza szczytem wszystkie linie kursujące przez Aleje Trzech Wieszczów - zapowiada ZIKiT.
Po zmianach na ulicach pojawi się prawie 50 dodatkowych autobusów i 30 tramwajów.
Czytaj też:
>>> Uwaga kierowcy, ZIKiT wprowadza nowe ulice jednokierunkowe w centrum Krakowa! [LISTA ULIC, AUDIO]
>>> Kraków: Podczas awarii biletomatów będziemy jeździć za darmo?
Posłuchaj materiału Kuby Paducha, reportera Radia ESKA: