Nowym torem pociągi pojadą już za 3 miesiące. Trwają roboty na trasie kolejowej od ulicy Kopernika do Miodowej. Pierwsza z czterech nowych estakad kolejowych jest już prawie gotowa. Kończą się też prace związane z modernizacją przeszło stuletniego wiaduktu nad ulicą Grzegórzecką. Nowy wygląd będzie połączeniem zabytku z nowoczesnością.
Czytaj też >>> Kraków: Policyjny pościg na Ruczaju. Za kierownicą 12-latek pod wpływem marihuany!
- To będzie miało miejsce na fragmencie muru łączącego wiadukt z nową estakadą. Tutaj będzie połączenie dwóch materiałów, czyli kamienia i betonu. Stary wiadukt zabytkowy będzie poddany zabiegom renowacyjnym i remontowym, tak aby właśnie przywrócić jego wygląd zabytkowego obiektu - zapowiada Kierownik robót Robert Żabiński.
Ale to nie koniec nowości, bo same tory kolejowe są tak zaprojektowane, aby nikomu nie utrudniać życia. Estakady będą wyłożone specjalnymi matami zwalczającymi wibracje.
- Dzięki czemu mieszkający w okolicy Krakowianie, mówię tutaj o mieszkańcach szczególnie ulicy Morsztynowskiej i ulicy Blich, nie będą odczuwać negatywnych skutków przejeżdżających pociągów. Na pewno nie w sposób większy, niż było to dotychczas, gdy mieliśmy dwa tory - mówi Piotr Hamarnik z PKP.
Zobacz też >>> Biały bus porywa dzieci w Polsce? Wyjaśniamy, o co chodzi. Mamy komentarz policji
Tuż za zmodernizowanym wiaduktem, powstanie nowy przystanek kolei aglomeracyjnej Kraków-Grzegórzki. Perony będą miały po 200 metrów długości. Główne prace budowlane mają się zakończyć w 2020 roku, natomiast cała inwestycja, w połowie 2021. Jej koszt to prawie miliard złotych.
Posłuchaj naszego materiału: