Budowa tramwaju na Azory przeciąga się w czasie
Miasto dysponuje już decyzją środowiskową, przygotowany został też program funkcjonalno-użytkowy. Kolejnym korkiem jest przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej.
>>> ZOBACZ WIZUALIZACJE <<<
- To właśnie zadanie, które postawimy zwycięzcy przetargu. Liczymy na zainteresowanie firm projektowych, które będą chciały współpracować z miastem przy realizacji tego projektu - podkreśla Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Kiedy tramwaj na Azory?
Zgodnie z planem, na przygotowanie dokumentacji projektowej i złożenie wniosku o ZRID wykonawcy będą mieli 18 miesięcy od podpisania umowy. Harmonogram zakłada, że decyzja zezwalająca na realizację tej inwestycji powinna zostać wydana sześć miesięcy później, a więc w 2022 roku. Kolejnym krokiem będzie wyłonienie wykonawcy i sama realizacja zadania.
Linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do osiedla Azory to kolejna duża inwestycja infrastrukturalna, za która odpowiada ZIM. Zadanie będzie polegać na budowie linii tramwajowej o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli „Krowodrza Górka”, wzdłuż ul. Opolskiej do osiedla Azory, gdzie w ramach pętli autobusowej przewidziano zakończenie torowiska w formie rozjazdów trapezowych z peronami tramwajowymi. W ramach linii zaplanowano przystanki w czterech lokalizacjach. Zamontowany będzie system sterowania ruchem oraz dynamiczna informacja pasażerska. Zmodernizowany będzie także układ drogowy powiązany z nową linią tramwajową.