Zmiany w funkcjonowaniu miejskiej komunikacji. W Krakowie brakuje kierowców autobusów
Po wakacjach nastąpią zmiany w funkcjonowaniu miejskiej komunikacji autobusowej w Krakowie. Samorząd tłumaczy je brakiem kierowców, którzy mogliby zapewnić realizację dotychczasowego rozkładu jazdy. Z tego powodu trasy niektórych linii autobusowych zostaną skrócone. Ma to również poprawić jakość usług, ponieważ miasto wprowadziło zmiany na liniach, które do tej pory należały do najmniej punktualnych.
Lista zmian w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej w Krakowie:
Linia nr 125
Linia nr 125 na dotychczasowej trasie należała do najmniej punktualnych w Krakowie. Do ZTP docierały wnioski mieszkańców os. Złocień o skrócenie jej do Małego Płaszowa wraz z poprawą częstotliwości jej kursowania. Nowe linie nr 125 i 425 odjeżdżając naprzemiennie co 10 minut zapewnią dojazd do pętli tramwajowej. W zamian za dotychczasową linię nr 125 na odcinku od Małego Płaszowa do Dąbia i dalej w rejonie ulicy Dobrego Pasterza będzie ze zwiększoną częstotliwością kursować linia nr 128. Na trasie między Nową Hutą a rejonem ronda Mogilskiego można będzie korzystać z innych linii autobusowych oraz tramwajowych.
Linie nr 142 i 148
Linia nr 142 na znacznej długości kursowała po podobnej trasie co tramwaje. W ostatnich latach wpływ na jej punktualność miało doprowadzenie do Nowej Huty wschodniej obwodnicy miasta, co spowodowało znaczne zwiększenie ruchu w rejonie al. Solidarności i ul. Ujastek. Dodatkowe utrudnienia w najbliższym czasie spowoduje planowana budowa kolejnego odcinka drogi S7 w rejonie Wzgórz Krzesławickich – ruch w rejon kombinatu będzie odbywał się tylko ul. Blokową. Z tego względu ZTP zdecydowało się na skrócenie trasy linii nr 142 do przystanku „Kombinat” i połączyć ją w rejonie ul. Mrozowej z trasą likwidowanej linii nr 148. Linia nr 142 nadal zapewni dojazd do najbardziej oddalonej od linii tramwajowej części os. Na Stoku. Jednocześnie od 29 sierpnia na odcinku „Rondo Kocmyrzowskie” – plac Centralny – „Kombinat” – ul. Ujastek – „Wzgórza Krzesławickie” będzie kursować linia tramwajowa nr 1, która niemal w całości pokryje się z trasą obecnej linii nr 142.
Linie nr 163 i 193
Skrócenie trasy linii nr 163 do pętli „Szpital Rydygiera” pozwoli na poprawę punktualności poprzez wyeliminowanie przejazdu przez mocno zakorkowany rejon ul. Piasta Kołodzieja, gdzie równolegle kursują tramwaje. Połączenie starej części Nowej Huty z rejonem os. Piastów zapewnia przede wszystkim komunikacja tramwajowa, wspomagana przez linię nr 193. Ta ostatnia również powinna kursować bardziej regularnie dzięki wycofaniu jej z ul. Strzelców i skrócenie do pętli „Prądnik Czerwony”.
PRZECZYTAJ: W Krakowie zaginął 26-letni Krystian Leśniak. Bliscy oferują nagrodę za pomoc w odnalezieniu mężczyzny
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie tłumaczy zmiany
– Po wakacjach wprowadzamy zmiany w miejskiej komunikacji autobusowej, będące, z jednej strony, odpowiedzią na liczne postulaty mieszkańców, z drugiej, wynikające z braku dostępności kierowców u naszego operatora MPK SA, co z kolei przekłada się na mniejszą liczbę autobusów kierowanych do ruchu. Chcemy, aby nastąpiła widoczna dla pasażerów poprawa punktualności. Dlatego zdecydowaliśmy się w pierwszej kolejności na eliminację kursów charakteryzujących się dużymi utrudnieniami w ruchu, co w rezultacie oznaczało dla pasażera opóźniony przyjazd lub brak przyjazdu autobusu. Powyższe zmiany będą odpowiadały oczekiwaniom wielu pasażerów, chociaż dla niektórych będą one jednak oznaczały zmiany w codziennym podróżowaniu i konieczność przesiadki na inne niż dotychczas linie. Prosimy o wyrozumiałość. Niestety czynniki zewnętrzne wymusiły na nas powyższe zmiany - poinformowało Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.