Urząd Miasta w dzielnicach?

i

Autor: StartupStockPhotos / pixabay.com Urząd Miasta w dzielnicach?

Magistrat wyjdzie do mieszkańców? [AUDIO]

2015-08-20 10:18

Krzysztof Kwarciak, radny Dzielnicy VII Zwierzyniec, chce aby sekretariaty rad i zarządów poszczególnych dzielnic pełniły część obowiązków Urzędu Miasta. Dzięki temu mieszkańcy nie musieliby dojeżdżać do centrum.

Radny Krzysztof Kwarciak proponuje, by sekretariaty rad i zarządów krakowskich dzielnic pełniły dodatkowo funkcję dziennika podawczego Urzędu Miasta i punktu odbioru dokumentów, np. dowodów osobistych i praw jazdy.

- Takie rozwiązanie praktycznie nie generowałoby żadnych kosztów, nie wiązałoby się też z jakimiś nadmiernymi trudnościami administracyjnymi - mówi Krzysztof Kwarciak. Zaznacza, że rady dzielnic już teraz wymieniają korespondencję z Urzędem Miasta.

Filip Szatanik z biura prasowego Urzędu Miasta zauważa, że urzędnicy już wychodzą naprzeciw mieszkańcom, choć nie robią tego w siedzibach dzielnic. - Miasto wprowadziło już we wszystkich lokalizacjach, w których obsługuje się mieszkańców, możliwość umówienia się na konkretną godzinę, konkretny termin. Tak żebyśmy nie musieli przychodzić, czekać z numerkiem na swoją kolejkę. Tylko na określoną godzinę przychodzimy, jesteśmy umówieni u urzędnika. Zatem to jest innowacja, z którą wyszliśmy do mieszkańców. Druga innowacja polega na tym, że budynki Urzędu Miasta gdzie składamy wnioski, dokumenty, są otwarte do osiemnastej, niektóre działają również w soboty - mówi Filip Szatanik.

Posłuchaj materiału Ewy Sas, reporterki Radia ESKA:


 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki