Trasa z Krakowa do Zakopanego kojarzy się kierowcom przede wszystkim z ogromnymi korkami. Już niedługo sytuacja ulegnie diametralnej poprawie po oddaniu w użytkowanie nowej zakopianki. Inwestycja realizowana na zlecenie GDDKiA zakłada powstanie 16 kilometrów trasy głównej oraz 25 kilometrów dróg dojazdowych.
Polecany artykuł:
Ponad dwukilometrowy odcinek pobiegnie pod ziemią, a sześciokilometrowy po imponujących wiaduktach. Jak tłumaczy zleceniodawca - wyjątkowość trasy S7 na odcinku Lubień – Rabka podyktowana została przez przyrodę. Inżynierowie, by dostosować się do warunków terenowych aż 8 km zaprojektowali po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu.
ZOBACZ ZDJĘCIA LOTNICZE: Na tę drogę czekają wszyscy. Zakopianka robi wielkie wrażenie!
Dwukomorowy tunel o długości ponad 2 kilometrów będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Na jego budowę przeznaczono aż pięć lat, bowiem do wydrążenia używana jest specjalna technologia (ze względu na skomplikowaną budowę geologiczną). Odcinki drogowe powstaną szybciej.
Inwestycja jest podzielona na trzy odcinki. Całkowita wartość tego gigantycznego projektu opiewa na 2 miliardy 471 milionów złotych, z czego ponad 1,5 miliarda dołoży Unia Europejska.