Spore utrudnienia, ciasnota na drodze i zmarnowane godziny w wielkich korkach. Pomyśleliście o zakopiance? Trasa ta nie kojarzy się zmotoryzowanym zbyt dobrze, ale już wkrótce diametralnie się to zmieni! Drogowcy budują 16-kilometrowy odcinek dwupasmowej ekspresówki. Na zdjęciach lotniczych doskonale widać, że na niektórych odcinkach pojawił się już asfalt, co może oznaczać tylko jedno - do oddania drogi już coraz bliżej.
ZOBACZ ZDJĘCIA Z LOTU PTAKA: Na zakopiance leją asfalt! Po zimie widać ogromne postępy prac
Inwestycja realizowana przez GDDKiA zakłada m.in budowę ponad dwukilometrowego tunelu, który będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Natomiast sześciokilometrowy odcinek drogi poprowadzony będzie po imponujących wiaduktach i estakadach.
Zobacz też >>> Strajk nauczycieli 2019: Co warto wiedzieć? [INFORMATOR, AUDIO]
Jak tłumaczy zleceniodawca - wyjątkowość trasy S7 na odcinku Lubień – Rabka podyktowana została przez przyrodę. Inżynierowie, by dostosować się do warunków terenowych aż 8 km zaprojektowali po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu.
Dwukomorowy tunel o długości ponad 2 kilometrów będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Na jego budowę przeznaczono aż pięć lat, bowiem do wydrążenia używana jest specjalna technologia (ze względu na skomplikowaną budowę geologiczną). Odcinki drogowe powstaną szybciej.
Czytaj też >>> Szokujące odkrycie w Małopolsce! Znaleziono mnóstwo ludzkich szczątków [ZDJĘCIA]
Inwestycja jest podzielona na trzy odcinki. Całkowita wartość tego gigantycznego projektu opiewa na 2 miliardy 471 milionów złotych, z czego ponad 1,5 miliarda dołoży Unia Europejska.