Fragment DK 47 Rdzawka - Nowy Targ udostępniony kierowcom
Kierowcy na ten moment czekali z wytęsknieniem. Od piątku, 30 sierpnia przejezdny jest już odcinek DK 47 Rdzawka - Nowy Targ. Kierowcy mogą korzystać z dwupasmówki, jednak z pewnymi ograniczeniami. W niektórych miejscach trwają jeszcze roboty budowlane, a maksymalna prędkość, z jaką można się poruszać na nowej zakopiance to 70 km/h.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że budowany odcinek to ponad 16 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) poprowadzony w nowym śladzie. Na trasie powstało 27 obiektów, z czego 12 ma ponad 100 m długości. Najdłuższe estakady zlokalizowane są w Lasku (687 m) i przed węzłem Nowy Targ Zachód (527 m). W ramach inwestycji powstały cztery węzły – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Od dziś cała droga między stolicami Małopolski i Podhala jest dwujezdniowa i dwupasmowa. Trasa ta pozwoli kierowcom na ominięcie Nowego Targu i miejscowości Klikuszowa, gdzie w sezonie turystycznym tworzą się ogromne korki.
Od dziś korki w Klikuszowej przechodzą do przeszłości. Kierowcy mogą korzystać z nowej drogi krajowej nr 47 na odcinku Rdzawka – Nowy Targ. Trasa została udostępniona na zasadzie przejezdności. Co to oznacza w praktyce? To, że choć dla podróżujących poruszanie się nową dwupasmówką będzie ogromnym ułatwieniem, to nadal jednak jest to teren budowy. Przeniesienie ruchu na nową zakopiankę to kolejny etap, który przybliża termin zakończenia całej inwestycji - zapewnia Kacper Michna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Utrudnienia na starej zakopiance
Aktualnie nie ma możliwości przejazdu przez starą zakopiankę w dwóch miejscach – w okolicy budowanego węzła Klikuszowa i w Rdzawce. Wyjazd z Lasku i Klikuszowej do Rabki-Zdroju i Nowego Targu jest możliwy przez węzeł Obidowa oraz przez drogę lokalną łączącą Klikuszową i Sieniawę.