Oszuści dzwonią do klientów, podając się za pracownika banku. Taki telefon otrzymała we wtorek po południu mieszkanka powiatu tatrzańskiego. W trakcie rozmowy została poinformowana, że doszło do włamania i zablokowania jej konta, a całą sprawą interesuje się CBŚ.
Po przejściu weryfikacji rozmówca poprosił o dane niezbędne do odblokowania konta, czyli login i hasło. Kobieta podała wszystkie niezbędne dane potrzebne do zarządzania kontem i kolejne numery kodów potrzebnych do zatwierdzania transakcji będąc pewna, że rozmawia z pracownikiem banku.
Po powrocie do domu zorientowała się, że jej konto zostało zablokowane. Później okazało się, że z jej konta zostało wykonanych 11 przelewów na kwotę 55 tys. złotych. Na szczęście, wszystkie udało się zablokować i kobieta nie straciła swoich oszczędności.
Policja przestrzega, że w takiej sytuacji należy się rozłączyć i niezwłocznie skontaktować ze swoim bankiem. Nie należy również podawać loginu i hasła do konta, nawet jeśli mamy pewność, że rozmawiamy z pracownikiem banku.