ZIKiT chce zwrócić uwagę wszystkich pieszych w słuchawkach. Kampania ZIKiT ma pokazać, że droga hamowania kilkutonowego tramwaju jest znacznie dłuższa niż samochodu. - Całkowicie pusty dwuczłonowy tramwaj waży 34 tony, zaś wypełniony pasażerami blisko 50 ton. Rozpędzona masa poruszająca się z prędkością 30 km/h nie zatrzyma się w miejscu, bo porusza się na stalowych kołach - tłumaczy ZIKiT.
W spocie widzimy postać w słuchawkach na uszach, która nie zważając na czerwone światło wchodzi wprost pod nadjeżdżający tramwaj. Motorniczy nie ma szans na wyhamowanie.
Polecany artykuł:
- Od 2007 roku na ulicach Krakowa doszło do 47 śmiertelnych wypadków z udziałem przede wszystkim pieszych, wśród których część osób w trakcie wypadku słuchała muzyki za pomocą urządzeń przenośnych. Osoby te nie usłyszały sygnału ostrzegawczego emitowanego przez tramwaj. W ostatnim czasie doszło także do kilku poważnych wypadków z powodu nieostrożności osób pieszych. W 2018 roku w wypadkach z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej rannych zostało 35 osób - informuje ZIKiT, powołując się na dane krakowskiego MPK.
Po weekendzie majowym Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu opublikuje kolejną odsłonę akcji "Weźże uważaj!". Będzie ona skierowana do kierowców.