Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych poinformował, że budowa trzech nowych przystanków w Krakowie dobiega końca. Dzięki uruchomieniu przystanku Kraków Piastów z Nowej Huty do centrum miasta będzie się można dostać w około 10 minut. Przystanek powstał w sąsiedztwie ul. Powstańców, w miejscu gdzie linia kolejowa nr 8 (Kraków Główny – Warszawa Zachodnia) łączy się z linią kolejową nr 95 (Kraków Mydlniki – Podłęże). Inwestycję realizuje firma Swietelsky Rail Polska za blisko 26,3 mln zł. Na obrzeżach Nowej Huty powstają też dwa kolejne przystanki kolejowe: Kraków Kościelniki i Kraków Przylasek. Nowe przystanki w Krakowie mają zostać udostępnione podróżnym w grudniu.
W sąsiedztwie przystanku Kraków Kościelniki powstaje parking typu „Parkuj i Jedź”, który ułatwi łączenie podróży mieszkańcom okolicznych osiedli i miejscowości. Przystanek Kraków Przylasek, dysponujący dwoma peronami, zlokalizowano w sąsiedztwie popularnego kąpieliska w Przylasku Rusieckim. Podróżni skorzystają tam także z nowych chodników oraz miejsc parkingowych dla rowerów. Wykonawcą inwestycji jest firma Porr.
W Małopolsce w ramach tego programu zaplanowano w sumie budowę dziewięciu nowych przystanków: Kraków Piastów, Kraków Kościelniki, Kraków Przylasek, Wolbrom Zachodni, Zator Park Rozrywki, Pisary, Dąbrówka Jezioro Mucharskie oraz Nowy Sącz Dąbrówka i Nowy Sącz Gorzków. Większość z nich została już ukończona, a w pierwszym kwartale przyszłego roku zostanie oddany do użytku również przystanek w Pisarach, na trasie Kraków – Katowice.
PAP przypomina, że oprócz budowy nowych obiektów, inwestycja PKP PLK w województwie małopolskim, obejmuje także modernizację 13 istniejących stacji i przystanków: Stary Sącz, Rytro, Andrzejówka, Muszyna, Muszyna Zdrój, Barcice, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Tuchów.
Przeczytaj: Przez remont pociągi nie dojadą z Krakowa do Zakopanego. 11 przejazdów do likwidacji
Najszybciej wyludniające się miasta w Małopolsce. Tam masowo ubywa mieszkańców