Ponad jedna trzecia tego odcinka drogi ekspresowej czyli ok. 2,3 km poprowadzona została na wiaduktach. Powstało ich 17, w tym najdłuższy i najwyższy, liczący 1 km długości oraz 50 m wysokości. Powstało też miejsce obsługi podróżnych MOP Zbójecka Góra.
Na 6,1 km odcinku od Skomielnej Białej do Chabówki oprócz dwujezdniowej drogi wybudowano dwa węzły drogowe Skomielna Biała i Zabornia. Z węzła Skomielna poprowadzono zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz, do drogi krajowej nr 28. Z węzła Zabornia zjechać można do DK47 na Nowy Targ i DK7 na Chyżne, do granicy państwa ze Słowacją.
- Ta droga będzie swoistym silnikiem napędowym turystyki i gospodarki regionu, ale też dla wszystkich tych, którzy jadą tranzytem będzie drogą bezpieczną, bo bezpieczne drogi to cel i priorytet rządów Prawa i Sprawiedliwości - powiedział minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk podczas uroczystości otwarcia trasy w Skomielnej Białej.
Adamczyk zapowiedział też, że wszystkie odcinki ekspresowej zakopianki będą gotowe w 2021 roku.
Budowa ekspresowej zakopianki
Na odcinku ok. 16,7 km nowej drogi, w tym 15,83 km ekspresowej oprócz dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, który stanowił będzie 12,3% całej trasy wybudowane zostanie 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany został dwujezdniowy fragment drogi krajowej nr 47 do Chabówki i tam włączony został do istniejącego już dwujezdniowego odcinka DK47 Chabówka – Rdzawka.
Odcinek S7 Lubień – Rabka Zdrój podzielony został na 3 odcinki realizacyjne: Lubień - Naprawa; Naprawa - Skomielna Biała oraz Skomielna Biała - Rabka Zdrój.
Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa budowane są dwa miejsca obsługi kierowców: "Lubień" i "Krzeczów", które zapewnią możliwość odpoczynku w trakcie podróży. 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim oprócz funkcji użytkowej zapewni atrakcje widokowe. Tym odcinkiem pierwsze pojazdy przejadą jeszcze w tym roku całą jezdnią lewą i częściowo prawą.
Na odcinku II Naprawa - Skomielna Biała, tunelowym o długości ok.3,0 km powstaje dwukomorowy tunel o długości każdej nitki ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Zakończenie drążenia tunelu ma nastąpić w 2021 r.
Koszt całego odcinka S7 Lubień - Rabka Zdrój wyniesie ponad 2 mld 105 mln zł.