To już czwarta edycja, odbywającego się od 2016 roku kongresu, uznawanego za jeden z najważniejszych tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku zgromadzi on ok. 3 tys. uczestników, i 200 prelegentów. OEES składa się z czterech bloków tematycznych - FIRMA-IDEA, MARKA-KULTURA, MIASTO-IDEA, ŁAD MIĘDZYNARODOWY. Wśród poruszanych tematów znajdą się m.in. świat (bez) pracy, overtourism czy kultura jako sposób wyjścia z kryzysu. Wśród gości nie zabraknie znanych osobistości, m.in. Alberta Acosty, Toma Phillipsa czy Adama Wajraka.
Formuła kongresu, jak podkreślają organizatorzy odzwierciedla jego filozofię, jest żywa, otwarta i dynamiczna. W trakcie wydarzenia trwają intelektualne potyczki, sesje inspiracyjne oraz sesje specjalne battle points. Uczestnicy mogą zadawać pytania prelegentom, co więcej są do tego zachęcani.
Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny OEES, ewolucja krakowskiego kongresu podkreśla, że OEES przeszedł ewolucję od kongresu, gromadzącego - zdaniem krytyków - utopistów do jednego z najważniejszych wydarzeń w tej części świata.
- Bardzo nas to cieszy. Taki był plan. Wciąż odczuwamy tremę, a skala problemów nas onieśmiela. Udało się uruchomić proces, który wymknął się spod kontroli. Skala interakcji między ludźmi w ramach OEES jest niebywała. Kilka tysięcy ludzi dyskutujących o problemie jest w penwej mierze jego rozwiązaniem - podkreśla.
Polecany artykuł:
Profesor Jerzy Hausner z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie zaznacza, że OEES odpowiada na wyzwania, jakie stawia przed nami współczesność.
- Nasze przekonanie i nadzieja tkwią w tym, że jeśli chcemy poradzić sobie z szeregiem tych problemów, to musimy je dostrzec w pewnych związkach i zastąpić to, co kiedyś nazywaliśmy pewnikami innymi rozwiązaniami - mówi.
Mateusz zmyślony dodaje, że OEES nie jest tylko i wyłącznie przeintelektualizowaną dyskusją wąskiego grona specjalistów, a przynosi konkretne rozwiązania, wdrażane już teraz. Jako przykład podaje największego w Polsce producenta odzieży, który stworzył markę odzieży, w której znany jest cały proces technologiczny od uprawy po gotowy produkt czy wielkie sieci sklepów samoobsługowych, które po dyskusji w czasie kongresu podjęły decyzję o wprowadzeniu ograniczeń w kwestii plastikowych opakowań.