Kraków. Opóźnienie przy remoncie mostu Dębnickiego. "Stan techniczny wymaga większych zmian"
Wiadomo już, że pierwszy etap remontu mostu Dębnickiego w Krakowie nie zakończy się w planowanym terminie. Czas tych robót został wydłużony o dwa tygodnie, do 23 września. Równocześnie krakowski magistrat poinformował o wydłużeniu godzin prac przy inwestycji. Będą one prowadzone od poniedziałku do piątku do godz. 20.00, natomiast w weekendy do godz. 18.00. Zgodnie z założeniami remont mostu Dębnickiego ma trwać około 5 miesięcy.
- Trwa pierwszy od 25 lat duży remont mostu Dębnickiego. W trakcie wczorajszej wizji terenowej z udziałem projektanta pełniącego nadzór nad pracami wskazano na konieczność rozszerzenia zakresu prowadzonych dotychczas robót. Po rozryciu części mostu okazało się, że stan techniczny obiektu wymaga wprowadzenia większych zmian w ramach wsporników chodnikowych na przeprawie i dojazdach do niej, a także wymienienia dodatkowych elementów wyposażenia – krawężników, wpustów mostowych i balustrad. W związku z tym remont pierwszego pasa (od strony Salwatora) potrwa dwa tygodnie dłużej niż wcześniej zakładano – do 23 września. Potem drogowcy zajmą się drugą nitką (od strony Wawelu) - wyjaśnia wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.
Nowy harmonogram prac dla pierwszego etapu remontu mostu Dębnickiego
od 24 lipca do ok. 13 sierpnia:
- prace naprawcze płyty pomostowej, kap chodnikowych i gzymsów (rozbiórka zdegradowanych elementów, iniekcja rys, uzupełnienie ubytków)
od 14 sierpnia do ok. 27 sierpnia:
- montaż urządzeń dylatacyjnych
- montaż wpustów mostowych
- montaż saczków
- montaż krawężników
od 28 sierpnia do ok. 3 września:
- wykonanie izolacji płyty pomostowej
- wykonanie nawierzchni żywicznej chodników
- montaż stalowych barier energochłonnych
- montaż/naprawa balustrad
- montaż latarni
od 4 września do ok. 23 września:
- ułożenie drenów podłużnych
- wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni asfaltowej jezdni
- wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni asfaltowej jezdni
Równolegle prowadzone są prace pod obiektem, na szerokości bulwarów:
- wymiana skorodowanych elementów stalowych podparć urządzeń
- zabezpieczenie antykorozyjne dźwigarów stalowych
- naprawa ciosów pod łożyskowych
- konserwacja łożysk
- renowacja okładziny kamiennej przyczółków.