Polecany artykuł:
Mieszkańcy Krakowa zaczęli zgłaszać, że w ostatnim czasie odwiedzają ich oszuści. Pukają do drzwi pod pretekstem odczytania wodomierza lub sprawdzenia jakości wody w instalacji wewnętrznej. Miejskie wodociągi przypominają, że pracownicy spółki przestrzegając zasad funkcjonowania w okresie pandemii, nie wykonują takich czynności w mieszkaniach odbiorców.
- Wyjątkiem jest wymiana lub niezbędna kontrola wodomierza. W takiej sytuacji pracownicy posiadają służbowe legitymacje, poruszają się oznakowanym samochodem i, co najważniejsze, nie przyjmują wpłat za świadczone usługi - informuje krakowski magistrat.
Wodociągi Miasta Krakowa podkreślają również, że nie wysyłają smsów ani maili z prośbą o dokonanie płatności. Tego rodzaju wiadomości, zawierające linki do kont bankowych są działaniem oszustów, mającym na celu wyłudzenie pieniędzy.
Każdy mieszkaniec może sprawdzić prawdziwość otrzymanych informacji przekazanych przez osoby podające się za pracowników wodociągów. Wystarczy zadzwonić pod numer 12 42 42 300 lub 994.