- Historyczny tramwaj będzie wyróżniał się czerwonym kolorem, czyli w barwach Gdańska. To dlatego, że przez około 30 lat po wojnie właśnie w Gdańsku jeździły takie tramwaje - mówi Mariusz Szałkowski, wiceprezes MPK w Krakowie.
Polecany artykuł:
Model tego tramwaju był niezwykle popularny ze względu na łatwość wykonania pojazdu przy niewielkich kosztach. W latach powojennych był on wzorcem dla lokalnych kopii w wielu miastach Europy. Innowacyjne w tym modelu były szerokie drzwi, które miały umożliwiać szybką ewakuacje w razie bombardowania.
- Tramwajem kieruje się znacznie trudniej niż współczesnymi pojazdami mimo prostszej konstrukcji. Mam nastawnik, nawrotnik, hamulec ręczny i nimi mogę regulować czy jedziemy do przodu czy do tyłu. Są to części elektryczne, ale nie mają wspomagania - tłumaczy motorniczy Mariusz Bednarz.
Największym utrudnieniem w podróżowaniu tym modelem tramwaju jest brak otwieranych okien.