Nowe tory pojawiły się między innymi na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka oraz pomiędzy Sieniawą a Nowym Targiem i Szaflarami. Podróżni łatwiej wsiądą do pociągów z nowych peronów w Lasku i w Nowym Targu.
- Letnie podróże kolejową zakopianką ułatwi również dodatkowy przystanek Radziszów Centrum, który od grudnia zwiększył mieszkańcom dostęp do kolei. Zmodernizowano też stacje i przystanki Rzozów, Radziszów, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie i Stryszów - informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.
Po wakacjach prace będą kontynuowane na linii Chabówka-Zakopane. Rozpocznie się także realizacja trzeciego odcinka między Suchą Beskidzką a Chabówką.
Absurdalny czas przejazdu
Najszybsze połączenie z Krakowa do Zakopanego to pociąg Express InterCity "Tatry", który odcinek 139 kilometrów pokonuje w 3 godziny i 2 minuty. To średnio około 46 kilometrów na godzinę. Z kolei połączenie oferowane przez spółkę Polregio trwa nawet ponad cztery godziny. Na trasie pociąg zatrzymuje się łącznie aż 41 razy.
Jak zapewnia spółka PKP PLK - czas przejazdu jeszcze się skróci, a na modernizację kolejowej "zakopianki" do 2023 roku zostanie przeznaczony ponad miliard i sto milionów złotych.