- Gdańsk leży nad brzegiem morza, a jego sąsiedztwo zapewnia doskonałą cyrkulację powietrza – częste i mocne wiatry przyczyniają się do redukcji stężenia szkodliwych pyłów - zachęca firma na stronie kampanii zmiensrodowisko.pl.
Nie brakuje jednak głosów, że reklama gdańskiej firmy jest nieetyczna. - Drodzy Państwo, tak, Kraków ma problem ze smogiem. Natomiast #smog również pojawia się w Gdańsku. Nie kwestionuję różnicy poziomu zanieczyszczeń i częstotliwości pojawiania się zjawiska. Kwestionuję natomiast przekaz ,"Czyste powietrze czeka na Ciebie. Mieszkańcy Trójmiasta oddychają czystym powietrzem, a jego dobra jakość nad Zatoką Gdańską wynika głównie z położenia geograficznego." To nieprawda, ponieważ w Trójmieście powietrze nie zawsze jest czyste - napisał na Facebooku Tomasz Groń z inicjatywy Smogathon. Dodał przy tym, że zgłosił kampanię do Komisji Etyki Reklamy.
Polecany artykuł:
Wkrótce na stronie kampanii hasło "Czyste powietrze czeka na Ciebie" zmieniono na "Czystsze powietrze czeka na Ciebie" - choć przedstawiciele gdańskiej firmy nie do końca zgadzają się z zarzutami. - Tutaj właśnie nasi krytycy nie mają racji - mówi Kamil Kazimierczak z firmy Dynatrace w rozmowie z portalem gdansk.pl. - Zdarzają się oczywiście przypadki krótkotrwałego pogorszenia jakości powietrza, ale to są pojedyncze dni. W skali roku Kraków ma potężne problemy ze smogiem. Tego w ogóle nie da się porównać z Gdańskiem. Nasza kampania nie wszystkim musi się podobać, ale to co pokazujemy jest oparte na twardych faktach - dodaje.
Tymczasem po sieci krąży "poprawiona" wersja reklamy, stworzona przez portal krowoderska.pl - ta nieco bardziej przypadła do gustu krakusom:
Czytaj też:
>>> Sąsiad nie wymienił pieca? Miasto zachęca: Wypełnij ankietę i zgłoś palenisko [AUDIO]
Więcej na temat "smogowej emigracji" w materiale Marcela Wandasa, reportera Radia ESKA: