Kraków kupi trzy szybowce?

i

Autor: Logga Wiggler / pixabay.com Kraków kupi trzy szybowce?

Skandal wokół budżetu obywatelskiego. Co na to prezydent Majchrowski? [AUDIO]

2016-07-06 20:19

"Skrzydła Krakowa": taką nazwę nosi projekt Aeroklubu Krakowskiego, który zwyciężył w tegorocznym głosowaniu na budżet obywatelski. Tuż po ogłoszeniu wyników rozpętała się burza medialna. Jak do tej sytuacji odnosi się prezydent Krakowa?

Zwycięski projekt szybko okazał się kontrowersyjny z dwóch powodów. Mieszkańcy Krakowa zauważyli, że na realizacji tego pomysłu skorzysta tylko garstka osób. Projekt przewiduje bowiem 30 bezpłatnych szkoleń z lotów szybowcem i 200 bezpłatnych lotów widokowych. Zdecydowana większość środków przeznaczonych na "Skrzydła Krakowa" - 1 mln 375 tys. zł - ma zostać przeznaczona na zakup trzech szybowców. Łączny koszt realizacji całego projektu to 1 mln 581 tys. zł. Internauci zastanawiają się, dlaczego taki projekt w ogóle przeszedł formalną weryfikację i został dopuszczony do etapu głosowania.

Drugą kwestią, która zaniepokoiła mieszkańców, okazała się oferta pracy na jednym z portali ogłoszeniowych: za zebranie 215 głosów na projekt "Skrzydła Krakowa" pracodawca oferował 1000 zł. Krakowianie dopatrują się tutaj kupowania głosów.

Tak wyglądało ogłoszenie zamieszczone w internecie:

Ogłoszenie

i

Autor: Screen z olx.pl Ogłoszenie


Zdaniem wielu, zawiodła formuła budżetu. Czy ta się zmieni? - To jest kwestia radnych - mówi prezydent Jacek Majchrowski. - Ja zawsze byłem sceptyczny. Sami państwo na mnie naskakiwaliście, że takie mam wsteczne poglądy. Ale zawsze miałem wsteczne - dodaje.

Marek Michalec, wiceprezes Aeroklubu Krakowskiego, utrzymuje że zatrudnianie osób do zbierania głosów nie było inicjatywą tej organizacji. Jak mówi, ogłoszenie na stronie internetowej zamieściła agencja. - To ogłoszenie widziałem dopiero wczoraj - tłumaczy wiceprezes. - Myślę, że w ogóle nie było kupowania głosów - dodaje.

Aeroklub Krakowski zamieścił na swoim fanpage'u na Facebooku oficjalne oświadczenie. Czytamy w nim: "Zakupiony sprzęt powiększy i uatrakcyjni w naturalny sposób infrastrukturę sportową i rekreacyjną Krakowa, nie inaczej jak istniejący tor kajakowy, czy baseny i siłownie na wolnym powietrzu. Zakup sprzętu pozwoli zastąpić wyeksploatowane kilkudziesięcioletnie szybowce. Formy propagowania naszego projektu były spontaniczną inicjatywą podjętą przez członków AK. Jedną z takich form było zaangażowanie agencji reklamowej do promocji naszego projektu. 
Agencja zrealizowała promocję poprzez ankieterów, którzy przedstawiali projekt, a osoby przychylne idei lotnictwa zachęcali do oddania głosu."

Pełna treść oświadczenia Aeroklubu:


Więcej szczegółów w materiale Kuby Paducha, reportera Radia ESKA:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają