Przetarg na to zadanie wygrało konsorcjum firm INTERCOR i TOR-KRAK. Realizacja inwestycji ma zająć 42 miesiące. Nowe torowisko ma zostać oddane do użytku w 2020 roku. Miasto zapłaci za inwestycję 326 mln zł.
- Jest to jedna z największych inwestycji, którą planuje miasto - mówi prezydent Jacek Majchrowski. - Było bardzo wiele spotkań z mieszkańcami i uwzględnione zostały prawie wszystkie ich argumenty - dodaje. Nowa linia będzie mieć pięć kilometrów długości.
W ramach inwestycji zostanie uruchomiony obszarowy system sterowania ruchem, który będzie odpowiadał za to, aby tramwaj miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach. Powstaną także trzy parkingi typu park&ride - w rejonie Krowodrzy Górki, ul. Pachońskiego oraz na Górce Narodowej. Największy będzie ten ostatni - ma się na nim pomieścić około trzysta pojazdów. - Jest planowana również realizacja tunelu drogowego w ciągu ulicy Opolskiej i przebudowa całej kolidującej infrastruktury - mówi Iwona Król z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Inwestycja zakłada wykorzystanie najnowocześniejszych technik budowy torowisk. Zastosowane będą maty wibroizolacyjne, które przyczynią się do zniwelowania drgań wywołanych przejazdem pojazdu szynowego, w tym do wyciszenia hałasu.
Czytaj też: Mężczyzna doznał udaru mózgu na... autostradzie A4. Na pomoc ruszyli policjanci z Wieliczki
Posłuchaj materiału Kuby Paducha, reportera Radia ESKA: