Wstrzymane prace przy rozbudowie zakopianki. Będzie nowy wariant S7

i

Autor: tookapic/cc0/pixabay Zespół zadaniowy ma opracować siódmy wariant przebiegu drogi S7, łączącej Kraków z Myślenicami / zdjęcie ilustracyjne.

Wstrzymane prace przy rozbudowie zakopianki. Będzie nowy wariant S7

2022-05-27 8:05

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wstrzymała prace nad wszystkimi, sześcioma wariantami rozbudowy zakopianki o odcinek drogi S7, łączący Kraków z Myślenicami. Stało się tak po protestach mieszkańców południowej części Krakowa. Powstał zespół, który wypracuje propozycję tzw. korytarza społecznego nowej trasy S7. Dzisiaj (27 maja) ma się odbyć pierwsze spotkanie w tej sprawie.

Wstrzymane prace przy rozbudowie zakopianki. Będzie nowy wariant S7

Z powodu licznych protestów mieszkańców miejscowości, przez które miałby przebiegać odcinek drogi S7 Kraków-Myślenice, w tym mieszkańców południowych dzielnic Krakowa, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała się na wstrzymanie prac na rozbudową zakopianki. To oznacza, że żaden z sześciu przygotowanych wariantów przebiegu trasy nie zostanie zrealizowany. Przygotowany ma zostać kolejny, siódmy już wariant, a jego opracowaniem zajmie się specjalnie powołany zespół zadaniowy. W skład zespołu wchodzą: eksperci, przedstawiciele wszystkich klubów w radzie miasta, przewodniczący dzielnic, przez które miały przebiegać dotychczas proponowane trasy nowej S7, wiceprezydenci Andrzej Kulig i Jerzy Muzyk oraz reprezentanci miejskich instytucji, w tym m.in. Zarządu Dróg Miasta Krakowa, Zarządu Inwestycji Miejskich, Zarządu Transportu Publicznego, Wydziałów UMK: Miejskiego Inżyniera Ruchu, Kształtowania Środowiska, Gospodarki Komunalnej, spółki Klimat – Energia – Gospodarka Wodna.

Jak informuje krakowski magistrat, dzisiaj (27 maja) zespół spotka się po raz pierwszy i rozpocznie prace. Zespół ma czas do końca czerwca na wypracowanie tzw. wariantu społecznego.

PRZECZYTAJ: Wyścig kolarski w Małopolsce. Utrudnienia potrwają przez trzy dni

– Podczas spotkania będziemy starali się przede wszystkim wypracować formułę naszej pracy po to, żeby efektem finalnym było ustalenie wariantu społecznego, pokazującego najbardziej optymalny przebieg S7 od węzła w Bieżanowie do Myślenic. Musimy wsłuchać się w głos opinii publicznej, która w sposób jednoznaczny nie akceptowała sześciu propozycji korytarzy przedstawionych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – mówi Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa ds. zrównoważonego rozwoju

ZOBACZ: Pijany kierowca doprowadził do dachowania jeepa. Sam uciekł, a kolegów zostawił

Sonda
Czy planowany odcinek drogi S7 kiedykolwiek powstanie?
Mężczyzna podpalił się pod sądem. Powodem zakaz widywania się z dzieckiem?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki