Mimo lekkiego opóźnienia, budowa zakopianki idzie pełną parą. Zaraz po wakacjach pojedziemy pierwszymi nowymi odcinkami tej imponującej, górskiej trasy! Początkowo planowano oddanie kilku kilometrów trasy jeszcze przed wakacjami 2019, ale ze względu na osuwiska gruntu, nie udało się dotrzymać pierwotnych terminów.
- Opóźnienie w inwestycji wynika z osuwisk, które pojawiają się w trakcie prowadzonych prac, a wcześniej nie zostały zinwentaryzowane. Każde z nich musiało zostać odpowiednio zabezpieczone, a na to potrzeba więcej czasu - tłumaczyła Iwona Mikrut, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa idzie pełną parą
Pierwszy odcinek zakopianki (Lubień - Skomielna) jest gotowy w niemal 75%. Kończą się prace związane z wykopami, budową nasypów i zabezpieczaniem skarp, trwają intensywne prace związane z podbudowami dróg i odwodnieniem, a w pierwszych miejscach pojawia się już gotowa nawierzchnia asfaltowa (235 metrów).
Drugi odcinek (Skomielna - Naprawa) wraz budową najdłuższego w Polsce tunelu jest ukończony w 40% - tu prace potrwają najdłużej, jest to bowiem bardzo trudny geologicznie teren. Obecnie drążone są obie nitki tunelu. Prace zakończą się dopiero w 2022 roku.
Z kolei trzeci odcinek (Skomielna - Chabówka) zaawansowany jest w prawie 90%. Zakończono już prace związane z realizacją wykopów, a na niemal 60% trasy ułożona została już wiążąca warstwa asfaltu, co oznacza, że do otwarcia zostało już naprawdę niewiele.
Nowa ekspresowa zakopianka
Inwestycja realizowana przez GDDKiA zakłada m.in budowę ponad dwukilometrowego tunelu, który będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Natomiast sześciokilometrowy odcinek drogi poprowadzony będzie po imponujących wiaduktach i estakadach.
Cała trasa będzie miała ponad 16 kilometrów długości, a całkowita wartość tego gigantycznego projektu opiewa na 2 miliardy 471 milionów złotych.