GDDKiA zakłada, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana za miesiąc, w kwietniu 2020 r. - Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”, gdyż wykonawca zadania ma możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Wykonawca może także wykonywać zadanie bez optymalizacji projektu, na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, którą otrzymaliśmy w grudniu 2019 r. - informuje Karol Głębocki z GDKKiA. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2023.
Polecany artykuł:
S5. Ornowo - Wirwajdy
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie budowa drogi S5 na odcinku Ornowo - Wirwajdy o długości ok. 5 km. W ramach zadania przewidziana jest budowa dodatkowych jezdni obsługujących teren przyległy. Ponadto przebudowane zostaną drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z drogą S5. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt.
Część większej całości
Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która docelowo stanie się częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz - Ostróda i stanowić będzie element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód, na który złożą się: S10 Szczecin - Piła - Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz - Grudziądz - Ostróda, S7 Ostróda - Olsztynek, S51 Olsztynek - Olsztyn, S16 Olsztyn – Ełk oraz S61 Ełk - Budzisko.
Polecany artykuł: