Praca specjalisty ds. e-commerce
Specjalista ds. e-commerce odpowiada za kwestie związane z handlem w Internecie. Do jego zadań należy przede wszystkim nadzorowanie procesów dotyczących sprzedaży produktów i usług. Osoba na tym stanowisku dba o prawidłowe działania e-sklepu, a także zajmuje się działaniami promocyjnymi. Taki fachowiec często analizuje rynek w celu zaplanowania i wdrożenia działań prowadzących do zwiększenia sprzedaży. Obowiązki specjalisty ds. e-commerce mogą się wydawać skomplikowane, ale tak naprawdę sprowadzają się do jednej rzeczy, a mianowicie do całościowego zarządzania sklepem internetowym.
Gdzie takie osoby znajdą zatrudnienie? W zasadzie każda firma, która jest w jakikolwiek sposób związana ze sprzedażą internetową, prawdopodobnie potrzebuje takiego fachowca. Przeglądając oferty na Pracuj.pl, można zauważyć, że specjaliści ds. e-commerce są potrzebni w branży telekomunikacyjnej, modowej, czy nawet farmaceutycznej.
Specjalista ds. e-commerce – wymagania
Aby pracować na tym stanowisku, należy spełnić szereg wymagań. Przede wszystkim trzeba mieć dyplom ukończenia szkoły wyższej. Preferowane kierunki to: informatyka, marketing lub ekonomia. Co więcej, przydatna będzie również znajomość języków programowania oraz umiejętność obsługiwania programów graficznych. Specjalista ds. e-commerce powinien też posiadać wiedzę z zakresu sprzedaży i orientować się w narzędziach marketingu internetowego. Od kandydatów zwykle oczekuje się komunikatywności, dokładności i zdolności planowania własnej pracy.
Zarobki specjalisty ds. e-commerce
Osoby zatrudnione na tym stanowisku zwykle dość dobrze zarabiają. Przeciętne wynagrodzenie specjalisty ds. e-commerce w Polsce wynosi 5 200 złotych brutto. Trzeba jednak pamiętać, że pracodawcy często oczekują co najmniej dwuletniego doświadczenia w tej lub podobnej branży. W zależności od stażu pracy kandydata, wysokość zarobków może się nieco różnić. Na wynagrodzenie wpływa także wielkość i lokalizacja firmy.
Po aktualne oferty pracy w Olsztynie zajrzyj na pracuj.pl.
Artykuł sponsorowany