Elektryczny Solaris ma centralny silnik oraz w pełni elektryczne ogrzewanie. Dostęp na pokład ułatwiają cztery wejścia w układzie 2+2+2+2. Przy drugich drzwiach jest rampa, która ułatwia wjazd pasażerom podróżującym na wózkach inwalidzkich lub z wózkami dziecięcymi.
- Energia potrzebna do napędzania pojazdu magazynowana jest w bateriach IMPACT o pojemności 240 kWh - mówi Cezary Stankiewicz z Miejskieego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Olsztynie. - Pozwalają one na przejechanie około 200 km w warunkach miejskiego ruchu. Autobus będzie testowany wraz z dedykowaną do niego ładowarką o mocy 40 kW. Czas pełnego ładowania to około sześciu godzin.
Olsztyńskie MPK ma do dyspozycji ponad 150 autobusów oraz 27 tramwajów.
CZYTAJ TEŻ: W Olsztynie rozmawiali o tramwajach. "Eksperci omówili kierunki rozwoju"
Źródło: Urząd Miasta Olsztyna