Atak hakerski w Olsztynie. Odczuwają to pasażerowie
Jak informuje ratusz, od godzin porannych w niedzielę (25 czerwca) trwa diagnoza zdarzenia, które ma znamiona ataku hakerskiego na sieci informatyczne ZDZiT.
Atak na infrastrukturę IT, która odpowiada za obsługę pasażerów i płatności za przejazdy komunikacją miejską sprawił, że przestały działać biletomaty mobilne oraz stacjonarne, jak również system dynamicznej informacji pasażerskiej. W tej chwili pasażerowie mogą jedynie zakupić bilety papierowy w kioskach lub sklepach, bądź też skorzystać z takich aplikacji jak MoBilety czy SkyCash. Z kolei pasażerowie korzystający z biletów miesięcznych proszeni są o wstrzymanie się z zakupem kolejnej "sieciówki" do czwartku (29 czerwca) włącznie.
Jednocześnie Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu zaapelował do wszystkich mieszkańców o cierpliwość. - Aktualnie nie jest prowadzona bieżąca obsługa interesanta. Lista spraw, które można załatwić w ZDZiT jest znacznie ograniczona, a czas obsługi się wydłuży. W razie pozyskania kolejnych istotnych informacji będziemy przekazywać je na bieżąco - podkreślili w komunikacie olsztyńscy urzędnicy.
Polecany artykuł: