Tramwaje
Kontynuacja budowy sieci tramwajowej i II linii z Pieczewa do centrum to sztandarowa inwestycja miasta Olsztyna. Przetarg na tę inwestycję powinien zostać wkrótce ogłoszony, jednak jego rezultat pozostaje niewiadomą.
Pierwsze podejście do projektu zakończyło się niepowodzeniem ze względu na zbyt wysokie koszty. Tym razem sytuację ma uratować odchudzenie projektu z niektórych elementów oraz dodatkowe fundusze zewnętrzne przyznane Olsztynowi na ten cel. Przypomnijmy, że tramwaje zamówione w ramach przedsięwzięcia już są produkowane w Turcji . Pierwsze z nich wkrótce przyjadą do Olsztyna.
Dworzec Główny
Kolejarze chcą zburzyć aktualny dworzec PKP w Olsztynie. Mają też przedstawić projekt i wybrać wykonawcę dworca. Zobaczymy też, co zrobi prywatny właściciel dworca PKS i czy choćby część zapowiedzi zostanie zrealizowana. A może to jednak społecznicy ocalą budynek i dopną swego?
Polecany artykuł:
Centaurus
W tym roku ukończone mają zostać prace przy budowie najwyższego budynku mieszkalno-usługowego w Olsztynie, czyli Centaurusa przy skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i ul. Głowackiego. Obiekt będzie miał 18 pięter i 55 metrów wysokości. Obiekt reklamowano jako prawdziwie wielkomiejską budowlę, która ma nadać Olsztynowi wyższą rangę.
Północna obwodnica Olsztyna
Ten rok przybliży nas lub oddali od budowy północnej obwodnicy Olsztyna. Wydawało się, że miasto rozpisze przetarg przynajmniej na przygotowanie tzw. studium korytarzowego, które miało wskazać przebieg drogi. Niestety zabrakło na to środków.
Przystanki kolejowe
Prace remontowe na linii kolejowej Olsztyn Główny - Gutkowo trwają od września ub. roku i dotyczą odcinka przebiegającego przez osiedla Likusy i Redykajny. Zostanie tu położona nowoczesna sieć trakcyjna, a przy okazji powstaną nowe przystanki na Likusach, Redykajnach i koło "elektronika".
Wartość prac wynosi 66 mln zł, a zakończenie inwestycji planowane jest w trzecim kwartale 2020 roku. Otworzy to drogę do dyskusji o kolei miejskiej w Olsztynie.
Polecany artykuł:
Hala Urania
Wkrótce okaże się, czy możliwy będzie remont, a może nawet przebudowa wybudowanej 42 lata temu hali Urania. Będzie to zależało od decyzji urzędników Komisji Europejskiej, która nadzoruje wydawanie unijnych funduszy.
Nowa ciepłownia
To najdroższa inwestycja w historii Olsztyna ma wynieść prawie 3 mld zł. Wybrany przez władze Olsztyna partner musi zbudować nową ciepłownię, w której energia cieplna oraz elektryczna będą powstawać z tzw. paliwa alternatywnego, produkowanego ze śmieci w istniejącym już zakładzie unieszkodliwiania odpadów przy ul. Lubelskiej. Wcześniej postawi także mniejszą ciepłownię na gaz i olej opałowy, która ma stanowić rezerwowe źródło energii dla Olsztyna,