Olsztyn chce nowych tramwajów. Dwie oferty wpłynęły do władz miasta

Władze Olsztyna ogłosiły przetarg na zakup sześciu składów tramwajowych. Dwie firmy złożyły oferty, a miasto je weryfikuje. Olsztyński ratusz liczy, że na inwestycję wyda maksymalnie 110,7 mln zł i uzyska przy tym dofinansowanie w ramach KPO.

Tramwaj Olsztyn

i

Autor: Urząd Miasta Olsztyna, Materiały prasowe Tramwaj w Olsztynie. Zdj. ilustracyjne.

Olsztyn chce kupić nowe tramwaje. Wpłynęły dwie oferty

Patryk Pulikowski, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Olsztynie poinformował PAP, że w przetargu na kupno sześciu składów tramwajowych wpłynęły dwie oferty. - Saatz Sp. z o.o. zaoferowała wykonanie zadania za 110 687 700 zł, natomiast CSI INVEST Sp. z o.o. za 149 544 630 zł - poinformował Pulikowski i dodał, że trwa sprawdzanie obu ofert i dopiero po tym etapie zostanie podjęte stanowisko miasta co do ewentualnego zakupu pojazdów. W komunikacie Pulikowski przekazał, że samorząd Olsztyna na zakup sześciu nowych składów zaplanował wydanie 110,7 mln zł i liczy przy tym na dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Tramwaj do Wilanowa nie pojedzie we wrześniu! Jest wielkie opóźnienie

Według oczekiwań samorządu Olsztyna, zamawiane tramwaje mają mieścić nie mniej niż 200 pasażerów, mieć szerokość 2,5 metra, a długość 29-33 m. Mają być wyposażone m.in. w wyświetlacze LCD, biletomat mobilny, kasowniki, hot spot Wi-Fi czy system zliczania pasażerów.

Obecnie pięć linii tramwajowych w Olsztynie obsługuje obecnie 27 składów tramwajów - 15 marki Solaris Tramino i 12 wyprodukowanych przez turecką Panoramę.

Tramwaje w Olsztynie - historia

Przypomnijmy, że pod koniec 2015 roku tramwaje wróciły na ulice Olsztyna po 40 latach przerwy. Uruchomiono linię 1, 2 i 3. 30 grudnia 2023 r. odbył się pierwszy oficjalny przejazd tramwaju z pasażerami linią 4 między Pieczewem a Dworcem Głównym, a od 1 stycznia 2024 r. wdrożono nowy układ komunikacyjny w mieście uruchamiając linię 5 między Pieczewem a Wysoką Bramą. Jest to jak dotąd jedyny reaktywowany system komunikacji tramwajowej w Polsce, a także jedyny bez tradycyjnych pętli - posiadający jedynie tory dostawcze i stąd też obsługiwany taborem dwukierunkowym - oraz jedyny przystosowany do taboru o szerokości 2500 mm.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Remonty dróg w Olsztynie. Szykują się utrudnienia dla kierowców

Sonda
Czy lubisz podróżować tramwajem?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki