Przewodniczący klubu PiS w radzie miejskiej w Olsztynie Radosław Nojman powiedział podczas konferencji we wtorek, że wszyscy, którzy poruszają się po stolicy Warmii i Mazur "mają nieodparte wrażenie pewnego chaosu". - Kolejne odcinki ulic są zamykane, następuje zmiana organizacji ruchu, ale przy niezakończeniu robót na jednym odcinku drogi rozpoczyna się prace na następnych fragmentach. Czy ma to racjonalne uzasadnienie? – pytał Nojman. Z kolei radny PiS Krzysztof Narwojsz wskazał, że to na prośbę mieszkańców i przedsiębiorców radni PiS dwa tygodnie temu pytali prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza o to, w jaki sposób poprawi funkcjonowanie życia w Olsztynie.
– Jest bardzo niebezpiecznie. Jest duży ruch. Do tej pory nie uzyskaliśmy żadnych informacji. Ponawiamy apel, czy pan prezydent ma pomysły, by ten ruch usprawnić i poprawić bezpieczeństwo – podkreślił radny Narwojsz. Podkreślił, że tymczasowe przejścia dla pieszych są niedoświetlone i nieostatecznie oznaczone. Wskazał, że potrzebne są rozwiązania systemowe, np. ulgi dla przedsiębiorców, a dla mieszkańców komunikacja miejska powinna być bezpłatna w okresie, w którym skumulują się prace na jezdniach i poboczach.
Rzeczniczka Urzędu Miasta Olsztyna Marta Bartoszewicz powiedziała PAP, że rozbudowa sieci tramwajowej to ogromna inwestycja, która w dużej mierze odbywa się pod ziemią. - To budowa i przebudowa wszystkich mediów, setek sieci – wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowniczych, energetycznych. To niezwykle trudne zadanie, bo żeby przełączyć wodociąg, musimy go najpierw zbudować – dodała.Dla przykładu jeden tylko gazociąg ciągnie się od al. Piłsudskiego całą ulicą Wyszyńskiego i Synów Pułku aż do ul. Wilczyńskiego.
– Wszystkie media przebudowujemy w ten sposób, by mieszkańcy mogli normalnie funkcjonować i nawet jak są przerwy w dostawach wody czy prądu, to robimy wszystko, żeby były jak najkrótsze i jak najmniej uciążliwe. A dodatkowo, budując, musimy pamiętać nie tylko o okolicznych mieszkańcach, ale także o kierowcach i – w miarę możliwości – organizować przejazdy przez teren budowy – wyjaśniła Bartoszewicz.
– Mamy już doświadczenie z pierwszego projektu tramwajowego. Słuchaliśmy też społeczników i taksówkarzy. Staramy się minimalizować utrudnienia w ruchu, więc już nie infrastruktura, lecz liczba aut powoduje, że nie ma płynności ruchu. Wyłączyliśmy kilka sygnalizacji świetlnych, wybudowaliśmy tymczasowe ronda, wytyczamy ścieżki jednokierunkowe i wprowadzamy objazdy i umożliwiamy przejazdy przez plac budowy – podkreśliła rzeczniczka ratusza.
Polecany artykuł:
Co ratusz sądzi o pomysłach prawicowych radnych? – Pomysły radnych PiS-u są bardzo ciekawe. Nasuwa się pytanie: czy za tymi wizjami idą kalkulacje kosztów takich rozwiązań. Komunikacja w Olsztynie jest sprawna, punktualna, autobusy jeżdżą często, a trasy ułożone są w sposób przemyślany. Do tego pojazdy są czyste, klimatyzowane i przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – dodała.Urzędnicy z Olsztyna przekonują, że wszyscy przedsiębiorcy, którzy mogą udowodnić, że zanotowali spadek przychodów w związku z prowadzoną przez magistrat inwestycją mogą zwrócić się do urzędu z wnioskiem o ulgę w podatku i częściowe zwolnienie z czynszu dzierżawnego. Chodzi o lokale dzierżawione od miasta.
Polecany artykuł: